plaats kooi

Gestart door Heidi, september 09, 2010, 10:15:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heidi

Een client van ons overweegt de aanschaf van twee parkieten.
Nu woont zij in een eenkamerwoning (slaap/woonkamer en keuken in 1 ruimte).
Is het dan wel verstandig om dit te doen, omdat we overal lezen dat een parkietnietin de keuken geplaatst kan worden ivm gezondheid van de diertjes.

graag ontvangen we tips en advies.

Groeten Heidi

rowin

het zou eventueel wel kunnen.
dan is het wel slim om hem zo ver weg van de keuken te houden.
zet de kooi ook het liefst in een hoek zodat ze de kamer goed kunnen overzien.
en het zou misschien slim zijn als je een wazekap (als ik het zo goed schrijf ? ) aan te zetten tijdens het kokkerellen ::)
groetjes en veel succes

Sjaakie

Hoi Heidi,

Moet geen probleem zijn. Ikzelf heb een woonkamer met open keuken en mijn parkiet staat gewoon in de woonkamer. Kijk wel uit met het gebruik van teflonpannen, die geven namelijk giftige dampen. Op zich als je goed ventileert tijdens het koken en gebruik maakt van de afzuigkap kan er niet veel misgaan. Laat alleen nooit een pan met teflonlaag oververhit raken of eten aanbranden. Die dampen zijn giftig.

Groetjes
Melinda

haskerpon

Ook in een eenkamerwoning zal het vast wel lukken om de kooi op veilige afstand van de keuken te plaatsen.
Bij ons staat de kooi in de eethoek, dus ook dicht bij de keuken. Beetje lettend op goede afzuiging tijdens
het koken, hoeft het echt geen probleem te zijn. Uiteraard ook even goed opletten of de kooi tochtvrij staat.
Zodra er een raampje wordt opengezet in combinatie met een afzuigkap, creeer je zelf een tochtstroom.
Tocht neemt altijd de kortst weg, dus plaats de kooi in een hoek waar die tochtstroom niet langs trekt.




Mars

Belangrijk is: altijd bakken met voldoende vet, niet de pan oververhitten (heel erg oppassen dus met aanbakken) en geen anti-aanbaklagen gebruiken die beschadigd zijn (dus ook alleen met houten pollepels werken).

Om er nog zekerder van te zijn: koop een pan van bijvoorbeeld 'de groene pan (braet)' of een BK pan uit de 'Balans' serie.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..