Etensbakje

Gestart door Gerja, september 05, 2010, 18:24:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerja

Ik heb een Ferplast grasparkietenkooi Rekord 4P. Aan elke zijkant (links en rechts) zit een voerbakje. Alleen Do gaat er soms helemaal in. Kan dat kwaad?

Mars

Dat ligt aan het soort bakje (ferplast heeft verschillende bakjes).
Hier heb ik er nooit problemen mee gehad en er heeft al menig parkietje in gezeten (wat natuurlijk niets garandeerd). Doe er in ieder geval geen water in.
Ik heb helemaal transparantie bakjes die je om het gat van de tralies heen schuift. Ik geloof dat de bakjes met een houdertje, waar je ze in schuift gevaarlijker zijn.
Je zou evt. het bakje kunnen ophogen met een stukje hout (op maat gemaakt) of karton.

Kijk ook even goed naar de voetensteuntjes: heb je een dubbele, dan is er tussen kruipen niet mogelijk. Is het een enkele, dan misschien wel.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Gerja

Deze bakjes zijn ook transparant. Deze voerbakjes kun je draaien en eruit schuiven.

Madelon

Ja ik heb hetzelfde met mijn lieve Pino! Ik heb ook die kooi volgensmij en hij ging hier ook heel vaak helemaal inkruipen. Toen heb ik een kartonnetje geknipt en er in gedaan als ophoging. Dit werkte wel! Hij gaat er soms nog wel inkruipen, maar meestal snel er weer uit. Ik denk dat ze het gewoon lekker beschut vinden.