Coco

Gestart door Idske, september 18, 2005, 13:52:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hallo allemaal!

Sinds donderdag heb ik een parkietje, hij is tien weken oud en heet Coco. :D
Hij is hardstikke lief en begint steeds meer te kwetteren. Af en toe kom ik met mijn hand in de kooi en daar begint hij nu aan te wennen. Gisteren heeft hij voor het eerst wat zaadjes van mijn vinger gegeten. Datzelfde probeerde ik met appel en vandaag met komkommer, heeft hij geweigerd :blink: Vond ik een beetje raar omdat hij de zaadjes wel at, moet ik wel gewoon doorgaan met proberen? :blush: Voor de rest gaat het hardstikke goed, hij blijft al veel op mijn vinger zitten en hij staat het al toe dat ik hem over zijn borstje aai. Doe ik nou te veel tegelijk met hem betreft het tam maken?  :(
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

parrot fruitcake

nee hoor, gewoon door blijven doen!
waarschijnlijk lust coco (nog) niet zo graag komkommer.
probeer hem eens iets anders aan te bieden (sla,...)

veel succes

lennart

Idske

Hallo,


Bedankt voor je snelle reactie! :D
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Josephine

ik had er ook problemen mee hoor!
hij wou geen fruit ofzo uit mijn hand eten, nou kreeg ik de volgende reactie:

je meot zelf een appel bijvoorbeeld gaan eten en dan wordt hij vanzelf nieuwsgierig!

maar je moet wel geduld hebben!

Carla

Probeer zoveel mogelijk verschillende dingen aan te bieden.
Een stukje wortel licht gestoomd allerhande fruit (zeker geen avocado = giftig voor parkietjes) en groenten. Er zijn zelfs parkietjes die gek zijn van paprika. Bij mij heeft het ook een tijdje geduurd vooraleer het groenvoer ze interesseerde. Maar in ieder geval blijven aanbieden. ;)

Idske

Het gaat elke dag een beetje beter! Ik blijf proberen! :D
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Dick uit Aruba

Goed dat je het blijft proberen en dat het nu al wat beter gaat. Er zijn maar weinig grasparkieten die geen verse groeten en fruit lusten. Als het gisteren en vandaag niet lukt met komkommer bijvoorbeeld, probeer je gewoon morgen nog eens. Op een gegeven moment weet je parkiet dat alles wat uit jouw handen komt lekker is.

Nu ik vind dat jouw vraag en alle antwoorden die er op zijn gegeven eigenlijk gemakkelijk achterhaald hadden kunnen worden door slechts de zoekfunktie te gebruiken, doe ik dit topic op slot.