Gezocht een kweker van witte parkietjes.

Gestart door Elmo, augustus 31, 2010, 22:16:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elmo

Hallo Allemaal!

We hebben 4 jaar een parkietje gehad, maar hij is helaas overleden.
Dat was echt heel erg droevig :(
Begin oktober na onze vakantie willen we graag weer een parkietje nemen.
Maar het liefst een witte of bijna wit met een beetje blauw.
Weet iemand een kweker die deze kleuren kweekt?
Alvast bedankt voor de info.

Groetjes!!

Mars

Succes met zoeken. Nog een tip: Een helemaal witte is vaak een albino, dus met orde oogjes. Zorg er voor dat de kweker niet kweekt met 2 witte vogels.
Dat maakt de vogeltjes zwakker en ze hebben vaker last met zichtproblemen, soms zelfs gedeeltelijke blindheid. Een albinootje kan vaak al minder goed in het donker zien en een kruising van 2 albino's maakt dit erger.

Als er sprake is van een albino of lutino (gele met rode ogen) moederparkiet, dan kunnen er met een gewone man (met speciaal verborgen gen) wel 'roodoogjes' uit komen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

steven10

beste,
ik ben een kweker van albino en lutino parkieten, ik heb nu 2 jongen in mijn nestblokken liggen van mijn albino pop.
wanneer ja interesse hebt mag je mij altijd contacteren ik heb ook nog veel meer kleuren dan enkel wit. zoal bv wit, geel, lichtgroen met bruine vleugels, groen/geel, wit/blauw enz.
je mag me ook bellen 0499755198.
mvg
steven10