Nieuwe eigenaar gezocht voor Dick

Gestart door mirjam81, augustus 30, 2010, 21:24:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirjam81

Helaas moet ik een nieuw huis zoeken voor mijn parkiet Dick. Dick zat samen met een vriendje en helaas is dit vriendje overleden. Omdat wij hebben besloten voorlopig geen nieuwe parkieten te nemen en Dick niet een vogel is die gelukkig is in zijn eentje zoek ik een nieuw huis voor hem. Het beste voor hem is dan ook dat hij naar een nieuw baasje gaat waar hij een of meerdere parkietenvriendjes heeft.

Dick is een flinke vogel, maar verder heel lief. Ik zou hem eerder nog een beetje sullig noemen :-) . Ik heb Dick nog niet zo heel lang, heb hem als maatje gekocht voor de nu overleden vogel, maar helaas hebben ze maar een jaar samen kunnen zitten. Dick is echter niet helemaal een standaardparkiet. Ik heb hem van iemand waar hij met vele vogels in een schuur zat en ik vermoed dat hij zijn hele leven in een heel klein hokje heeft gezeten. Vliegen doet hij dan ook amper. Hij komt niet zelf uit zijn kooi en als je hem eruit haalt dan loopt hij vooral over de grond. Hij kan wel vliegen, maar is vrij log en zwaar. Toen ik hem kreeg was hij behoorlijk dik. Hij is nu wel beter in proportie, maar het is geen klein vogeltje. Hij laat zich heel makkelijk optillen en is verder niet bang.

Hij past zich makkelijk aan en doet het dus prima met andere vogels. Hij komt uit 2006, dus is geen jonkie meer, maar kan zeker nog een paar mooie jaren hebben.

Hij zit nu in een grote kooi (zie foto's in volgend bericht) en deze kooi kan er eventueel bij worden overgenomen. Ik heb echter ook nog een klein kooitje waar hij in zou kunnen worden vervoerd. Die kooi is nogal afgeknaagd, dus die kan indien nodig zo mee.

Ik zal nu proberen om in het volgende bericht wat foto's te plaatsen.

Ik woon in de regio Leiden.

Voor vragen of bij interesse hoor ik dat graag!







Berichtjes samengevoegd. Gr. Lovesbudgies

mirjam81

#1
Inmiddels heeft Dick een nieuwe eigenaar. Dit topic kan dan ook gesloten worden.

Wat ontzettend fijn dat Dick een nieuw huisje heeft gevonden! En op verzoek een slotje *KLIK* Gr. Ingrid