Hoe Uit De Kooi Laten

Gestart door Bijtje27, september 18, 2005, 16:53:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bijtje27

Hallo,

Mijn ene parkietje is er klaar voor om te vliegen. Hij komt steeds op mijn hand zitten, zelfs als ik bezig ben met het voer te vervangen of bezig bent met mijn andere parkietje. Nou wil ik haar graag laten vliegen. Ze wil alleen niet op mijn hand mee naar de uitgang. Moet ik dit gewoon blijven proberen totdat ze het wel durft, of zijn er nog andere manieren om ze eruit te krijgen. Ik weet dat je ze niet moet vastpakken omdat ze dan het vertrouwen dat ze op gepouwd hebben weer kwijt raken.
groetjes


Kijk ook even bij de zoekfunctie
daar zijn al vele antwoorden gegeven
op gelijkaardige vragen als je jouwe ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=
gr safrena

Sara

Het is het best dat je blijft proberen met je parkietje op je vinger uit de kooi te laten gaan.Na een tijdje zal ie wel op je vinger blijven zitten.Je kan ook proberen met trosgierst vast te houden en dan uit de kooi op je vinger te nemen.

Heb vooral geduld.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Dick uit Aruba

Je parkiet komt wel. Laat het deurtje open staan, ga op de bank zitten met een stukje trosgierst en roep hem. Laat je parkiet zelf die beslissing nemen. Als hij voldoende moed heeft verzameld, komt hij wel uit ze kooi, anders probeer je het later nog eens.

Lees zeker dit ook eens: Gevaren bij vrij vliegen

liesbeth

CiteerHallo,

Mijn ene parkietje is er klaar voor om te vliegen. Hij komt steeds op mijn hand zitten, zelfs als ik bezig ben met het voer te vervangen of bezig bent met mijn andere parkietje. Nou wil ik haar graag laten vliegen. Ze wil alleen niet op mijn hand mee naar de uitgang. Moet ik dit gewoon blijven proberen totdat ze het wel durft, of zijn er nog andere manieren om ze eruit te krijgen. Ik weet dat je ze niet moet vastpakken omdat ze dan het vertrouwen dat ze op gepouwd hebben weer kwijt raken.
groetjes
Kijk ook even bij de zoekfunctie
daar zijn al vele antwoorden gegeven
op gelijkaardige vragen als je jouwe ;)
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=
gr safrena

[snapback]13675[/snapback]

ons vogeltje wou ook niet uit zijn kooi. Ik nam dan een houten lepen en liet hem hierop ( de steel)  zitten.Vervolgens haalde ik hem voorzichtig uit de kooi en zette hem er bovenop. Nu lukt dat heel goed en komt hij er al vanzelf uit.

groetjes

Anita & Marisa

Hoi hoi,

Het is allemaal erg spannend voor je parkiet en hij moet het vertrouwen winnen. Blijf rustig proberen, maar dwing hem vooral niet.
Je kunt ook een stukje trosgierst in je hand nemen en hem hiermee lokken (of iets anders wat hij lekker vindt).
Het belangrijkste is dat je geduld hebt, dan komt het vanzelf!

Het beste is als je parkietje straks in en uit zijn kooi durft, om hem op je hand uit zijn kooitje te halen (hij mag er wel weer zelf in). Want ander kan het zo zijn dat je parkietje denkt dat hij de baas is en alles zelf mag bepalen. Hier kunnen weer andere gedragingen uit ontstaan.

Veel succes enne.... blijf geduldig!

Liefs,
Anita en Marisa.