Te koop: Nieuwe eigenaar voor Fjell gezocht (omgeving Limmen)

Gestart door Else, augustus 30, 2010, 15:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Else

Lieve parkietliefhebbers,

Wie wil Fjell van ons overnemen.

In verband met veel ziekenhuisopname voor ons gehandicapt dochtertje krijgt Fjell niet de tijd, aandacht en verzorging die ze verdiend.
Net 2,5 maand ziekenhuis achter de boeg en al die tijd heeft zij alleen gezeten. Buurvrouw zorgde wel voor schoon zand, voer en water, maar dat waren de enige contact momenten (zij heeft het niet zo op vogeltjes). Ze verdient beter en wij kunnen dat niet meer garanderen. Dat dit niet het laatste ziekenhuisbezoek was is zeker, maar wanneer en voor hoe lang de volgende is weten we niet.

Fjell is een lief vrouwtje van ruim vier jaar oud. Zij komt op je vinger zitten als je die voor houd en ook eet ze uit je hand. Ze is gewend om los te vliegen en komt zelf naar haar kooi terug (niet op comando). Af en toe kun je haar kroelen, maar verder is ze niet echt tam.

Ze heeft een groene buik en rug. Haar vleugels zijn geel met voor de helft tekening. Gele staart en gele kop. Boven op kopie heeft ze een gele vlek zonder tekening. Mooi vlekken op wangen.

Kooi en benodigdheden kunnen worden overgenomen.

Zal proberen foto's toe te voegen.

Nog even een toevoeging op mijn bovenstaande berichtje. Merk dat de foto's alleen te zien zijn als je bent ingelogd.

Dat klopt, dat is altijd zo. Berichtjes samengevoegd. Gr. Lovesbudgies

[verwijderd door de beheerder]

Helicia

Hallo,
wij zijn op zoek naar een nieuwe kameraad voor Sky. Dit is een blauw grasparkietje (man) die onlangs zijn maatje heeft verloren.
(zie mijn plaatsing in  het onderwerp aanschaf-> Help! wie kan mij tips geven om Sky en zijn baas te helpen)

Uw advertentie over Fjell sprak ons dan ook gelijk erg aan, ook woont u vlak bij. ;D
(wij wonen in Castricum)
Mocht het u ook wat lijken on Fjell en Sky bij elkaar te laten wonen, dan horen we dit graag!
U mag er op rekenen dat wij Fjell goed en liefdevol zullen verzorgen.
Wel zouden we graag de kooi erbij willen lenen totdat de vogels samen een kooi kunnen delen.
We horen het graag!
groeten,
namens Sky en zijn baasje

Helicia

Else

Hoi Helicia,

Fijn dat je reageerd op mijn berichtje. Ook wij weten uit ervaring dat het verliezen van een maatje erg veel impackt heeft op de overgebleven parkiet. Fjell had ik destijds tegelijk met een tweede gekocht, maar naar een paar maanden werd hij ziek en is toen overleden. Wij hebben toen opnieuw een maatje gezocht (dit keer niet uit winkel maar bij een hobbykweker vandaan). Het ging erg goed, maar na een half jaar was ook hij binnen een dag overleden.
Fjell is beide keren niet ziek geworden, maar wij durfden destijds het niet meer aan om een nieuw vriendje voor haar te zoeken. Ze was er elke keer erg kapot van.

Misschien kunnen Sky en Fjell wel wat opbouwen. Ik heb ook nog wat boekjes over (de verzorging) parkieten, misschien is dat voor zijn baasje ook wel leuk om door te lezen. En anders voor de begeleiders? Natuurlijk kunnen jullie de kooi lenen totdat ze samen in 1 kooi kunnen.

Willen jullie Fjell eerst ontmoeten in zijn vertrouwde omgeving, zodat jullie kunnen zien hoe ze is? Dan is het straks misschien makkelijker te beoordelen of het wel of niet klikt met Sky. Zal proberen via een prive berichtje mijn adres en telefoonnummer achter te laten, zodat we directer contact kunnen hebben...

groetjes
Else

Helicia

Hallo Else,
Helaas voor Fjell heeft Sky al een nieuw vriendje. zijn baasje kon niet wachten en heeft zelf een nieuwe parkiet aangeschaft bij de dierenwinkel.
Gelukkig klikt het heel goed tussen de 2 parkieten en leeft Sky helemaal op.
Else ik wens je succes met het vinden van een goed thuis voor Fjell en heel veel sterkte voor je dochter.
Liefs, Helicia


Else

Dat is heel jammer voor Fjell, dat Sky al een ander maatje heeft gekregen. Hoop natuurlijk wel dat Sky lekker opknapt.

Wie heeft er nog meer intresse. Ze is echt lief en met een beetje meer aandacht denk ik dat ze veel tammer kan worden.......


Else

Lieve parkietenliefhebbers,

Wij zoeken nog steeds een nieuwe eigennaar voor onze Fjell. Laat je niet misleiden door bovenstaande antwoorden van Helicia, want helaas is die plaatsing niet doorgegaan. Wie heeft er intresse???

Groetjes Else


Elysia

Hey,

Ik wil je lieverdje wel plaats geven, ik heb een ruime kooi met dagelijks vers voer en elke dag vliegtijd en vier vriendjes, maar ik vrees eigenlijk dat ik iets te ver woon voor je? Ik woon in Antwerpen.

Parkieten-Freak

Fantastisch, Elysia!  :)
Heb je al contact gehad met Else?


Else

Citaat van: Elysia op september 21, 2010, 22:32:28
Hey,

Ik wil je lieverdje wel plaats geven, ik heb een ruime kooi met dagelijks vers voer en elke dag vliegtijd en vier vriendjes, maar ik vrees eigenlijk dat ik iets te ver woon voor je? Ik woon in Antwerpen.

Hoi Elysia

Wat fijn dat je interesse hebt in Fjell. Je woont inderdaad een erg eind weg. Wij zijn niet in staat om haar daar helemaal naar toe te brengen. Hebben wel de auto, maar met mijn dochter zo ver rijden wordt geen succes.  Ik weet dus niet of je nog intresse hebt als je Fjell zelf moet halen. laat het me weten...

Groetjes Else


Elysia

Fjell halen is inderdaad een hele afstand voor mij, ik heb zelf geen auto. Wat jammer... :(

Ik hoop wel dat je gauw iemand vindt voor Fjell en zal zeker mee uitkijken voor je!

Else

Helaas nog geen nieuw thuis voor Fjell gevonden. Momenteel lukt het niet haar te plaatsen in een voliere. Ze is namelijk in de rui en herstellende van een ontstoken oogje (vermoedelijk zandkorreltje). Ze is dus niet in topconditie en de temperaturen buiten zijn al aan de lage kant.

Heeft iemand nog een plekje voor haar binnen? Misschien als maatje bij een ander parkietje dat alleen zit?

Groetjes Else

lovesbudgies

Hi Else,

ik volg je topic al vanaf het begin en ik vind het verhaal van Fjell erg sneu. Op dit moment heb ik 8 grasparkieten en ik
zit vol, er een bij nemen voor altijd is geen optie.
Wat ik wel voor je kan en wil doen is Fjell tot de zomer opvangen, zodat ze lekker vrij rond kan vliegen met een stel
vriendjes. Ondertussen wil ik dan kijken of een van mijn kennissen met een volière Fjell in de zomer van mij over wil nemen.

Mocht je dat een optie vinden, stuur dan even een persoonlijk bericht en dan kunnen we het er over hebben.
Er zit wel één maar aan, ik heb geen auto en rijbewijs, dus als je haar zou kunnen komen brengen dan graag, ik woon
in de omgeving van Den Haag.

Denk er maar even over na of je dat wat vind.

Groetjes, Lisanne

lovesbudgies

Nou ik heb net met Else gesproken, en Fjell komt vrijdag hierheen!
In de zomer verhuisd ze waarschijnlijk naar de buitenvolière van Fullmetalgirl maar tot die tijd
verblijft ze hier bij mijn andere vriendjes.
Ik ben benieuwd!

Parkieten-Freak

Nou, dat is fantastisch nieuws Lisanne en Else!  :)
Fijn dat Fjell nu toch nieuwe huisgenootjes gevonden heeft en ik weet zeker dat hij het bij FMG ook uitstekend naar de zin heeft!  ;)


Else

Lieve allemaal,

De zoektocht is geeindigd, zoals jullie reeds al hebben kunnen lezen heeft Fjell een ander goed huisje gevonden en zal ze vanaf vrijdag niet meer alleen zijn. Ik zal haar wel missen. Zal zeker stil worden in huis. Voor Fjell echter is het wel de beste keus. En dat is het belangrijkste. Hoop dat ze snel zal wennen bij haar nieuwe huisgenootjes. Vrijdag zal ik haar naar haar nieuwe (tijdelijke) huisje brengen.

Bedankt jullie allemaal voor de reacties (ook degene die je niet op het forum kunt zien).

Groetjes Else

P.S. Ik denk dat dit topic nu gesloten kan worden?


Parkieten-Freak

Fijn dat het opgelost is, ik zal het topic sluiten Else.  ;)