piepende ademhaling en niezen.

Gestart door liesanne, augustus 30, 2010, 10:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Dank je wel. Ik heb al wat meer uit gezocht en ik denk ook niet dat Twitter die ziekte heeft. Ze is alleen benauwd, maar valt niet af en eet goed. Ontlasting is ook goed.
Ga weer een druppel geven van de antibiotica en ik hou jullie op de hoogte.

liesanne

Twitter is minder benauwd. Ze mogen de kooi niet uit en ze begon ineens vandaag in de kooi te vliegen!
We hebben vandaag contact gehad met de DA. Hij stelde voor om vandaag de kuur nog te doen en eventueel ook nog morgen. We moesten wel stoppen als ze te misselijk werd.
Ze is namelijk nog wel nat op haar borstje en ze spuugt nog regelmatig.
Ze eet wel erg goed en zit niet bol. Ze wast zichzelf ook continu, want ze vind de antibiotica in haar veren maar niks.
Het ziet er dus best redelijk uit.
Op maandag moet ik nogmaals bellen. Als ze dan nog niet beter is, dan kan ze ook een ander antibioticum krijgen dat ik door het water kan doen. Als de andere parkiet dit drinkt is dit niet erg zei hij.
Ik ben blij dat ik eindelijk iemand in Alkmaar heb gevonden die verstand heeft van vogels!
Wij gaan goed het weekend in en hopen er het beste van.

Sjaakie

Citaat van: liesanne op augustus 30, 2010, 16:30:53
Hij had het ook over de papegaaienziekte. Als iemand van ons griep kreeg moesten we dit melden aan de huisarts. Hij dacht niet dat dat het was, want Twitter heeft nog normale eetlust en ontlasting en alles, maar hij moest het toch even meegeven.

Hoi Lisanne/Daphne,

Had je/jullie reactie gelezen op mijn bericht over Sjaakie die het helaas niet heeft gered. Maar ook mijn dierenarts kreeg door van zijn collega dat we moesten denken aan Papegaaienziekte en dat we daar zelf ook op moesten letten. Wij vermoeden niet dat Sjaakie dat had maar heb wel alles ontsmet met Dettol omdat ik natuurlijk nog een vogeltje heb rondvliegen.
Fijn om te lezen dat het met jullie Twitter beter gaat. Zorg maar lekker voor haar en hopelijk blijft ze toch verder herstellen.

Groetjes
Melinda

liesanne

Vanavond moest ze nog een druppel antibiotica. We konden haar bijna niet pakken. Ze was zo actief.
Toen we haar te pakken hadden en wilde toedienen, ontsnapte ze en nu vliegt ze los. Ze heeft dus niks gehad. Ze is flink aan het vliegen, wat ze al een paar dagen niet meer wou. Ze wipt bijna niet meer met haar staart en ze heeft nu een en al pret met Tweety die nu ook weer even kan vliegen!
We hebben weer hoop! Vanavond als ze de kooi ingaat krijgt ze toch nog een druppel, maar morgen stoppen we dan maar. Ze is nog wel misselijk en schud dan ook haar lijf uit.
Ze eet en drinkt goed.
Ik laat jullie weten hoe het verder gaat.

Sjaakie, ik heb bij jouw bericht gereageerd. Vreselijk dat je parkietje dood is. Veel sterkte!!!

liesanne

Vraag mij nog af waarom Twitter zich constant nog uitschud. Tweety doet dit af en toe nu ook, maar die doet altijd al alles van Twitter na.
Ze veegt ook constant haar snavel af, maar dat komt ook door dat spugen dat ze nog af en toe doet.

dijkje2

Ha Liesanne,

Fijn dat het beter gaat met Twitter. Dat hij zijn snavel veel afveegd en schud kan toch wijzen op een luchtzakmijt, dan doen ze dit ook. Mijn parkiet heb ik er tegen behandeld en het gaat al beter met hem. Mijn vogel veegde ook zijn snavel af, hapte naar lucht en maakte kokhalsbewegingen. Dit is nu helemaal over. Luchtzakmijt komt wel heel weinig voor bij parkieten maar ze kunnen het toch krijgen.

Groetjessssssssss

liesanne

We zullen haar in de gaten houden en Tweety ook. Tot nu toe doet ze het wel goed en is er nog geen achteruit gang.
Bedankt voor je advies. Maandag moet ik weer de da bellen.

liesanne

Hier een update.
Twitter doet het goed. Geen gepiep meer en geen benauwdheid. Soms zijn haar veertjes nog wat vies op haar borstje.
Gisteren heeft ze weer haar rondjes gemaakt in de kamer. Ook ging ze weer op mijn man zijn hoofd zitten terwijl hij achter de computer zat. We hoorde ook ineens van alles weer van de kast vallen.
Ze gooide haar balletjes weer op de grond en ze ging er ook achteraan en spelen.
Vanochtend de DA gebeld. Die zei dat ze ook wel weer een badje mocht.
Ik had het nog niet opgehangen of mevrouw zat er al in. Ze ligt zelfs te rollen in het water.
Ik denk dat alles nu toch goed komt. We houden haar nog wel in de gaten en ook al is het mooi weer, hier blijven even alle deuren dicht!

groetjes Daphne.

Petr@

Gelukkig dat het goed gaat met Twitter en ook goed dat je nu een goede VA hebt gevonden.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

liesanne

Bedankt. Ze is helemaal schoon nu en dat ziet er ook alweer beter uit.
Ze is nog wel wat sneller moe, maar dat mag ook wel na zo'n kuur. Oja, nu ze schoon is, zie ik ook dat ze niet meer spuugt. Haar borstje blijft droog.
In Alkmaar zit een goede DA die veel verstand heeft van vogels. Het heet nu nog dierenarts Bron, maar ze gaan verhuizen en ze krijgen een andere naam.
Zal het nog doorgeven. Misschien voor iemand anders hier uit de buurt.

Sjaakie

Fijn dat het zo goed gaat met Twitter!

Groetjes
Melinda

Moppers

Fijn zeg, dat de antibiotica zo goed zijn werk heeft gedaan. Hopelijk is Twitter binnenkort weer helemaal fit.

Twitters verloop op de antibiotica geeft wel duidelijk aan dat een parkietje aan het begin van de kuur het even zwaarder kan hebben, maar dat doorzetten belangrijk en de moeite waard is.

liesanne

Het gaat echt weer lekker met Twitter. Wij zijn inderdaad blij dat we snel naar de DA zijn gegaan en ook de antibiotica hebben door gezet. Volgens mij is ze dit nu ook wel weer kwijt, want ze komt ook weer naar ons toe.
Gelukkig nu eens een positieve wending!!!

redbull

Citaat van: liesanne op augustus 30, 2010, 16:30:53
Ben net van de dierenarts terug. Hij heeft haar onderzocht en ze zag er nog gezond uit. Er zat wel wat opgedroogd snot in haar neusgaatje. Hij heeft haar antibiotica gegeven en dat moeten we nu elke dag twee keer doen. Ze vond het niet lekker en gaf heel de krop op!
Hij dacht aan een luchtweg infectie. Hij had het ook over de papegaaienziekte. Als iemand van ons griep kreeg moesten we dit melden aan de huisarts. Hij dacht niet dat dat het was, want Twitter heeft nog normale eetlust en ontlasting en alles, maar hij moest het toch even meegeven.
Liesanne heeft nog naar haar hartje mogen luisteren. Dat klinkt heel vreemd! Ze kreeg ook een uitleg over de luchtzakken van de parkiet. Deze dierenarts wist precies hoe hij Twitter moest pakken en hij nam ook alle tijd hiervoor. Twitter was ook erg rustig en liet alles toe. Totdat de antibiotica kwam!!
Ik had het idee dat hij er veel vanaf wist. Ben blij geweest te zijn. Hopen dat Twitter opknapt.
Ze zit nu alweer te fluiten en door de kooi te spelen.

Wat betekent 'en gaf heel de krop op'? Bvd

liesanne

Ik bedoel, alles wat in haar krop zat aan voer, kwam eruit. Dat waren allemaal zaadjes.
Overgeven dus.

Mars

Wat goed voor jullie en Twitter dat de AB heeft geholpen. Erg fijn!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Het steeds uitschudden en de snavel afvegen komt door de antibiotica, het is vies en ze proberen
zichzelf ervan schoon te maken, zie ik hier ook altijd. Geen luchtpijpmijten dus.

Fijn dat het weer goed gaat met Twitter. :)

liesanne

Het gaat weer super met Twitter. ;D
Ze is vrolijk en vliegt weer als een dolle. Gelukkig maar. En Tweety is niet ziek geworden.
Waarschijnlijk was ze gewoon verkouden of zoiets.

Groetjes Daphne en Liesanne. ;)