Paar dagen dezelfde groente/fruit geven, kan dat kwaad?

Gestart door haskerpon, augustus 30, 2010, 10:15:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

haskerpon

De parkietjes van Lysbeth zijn nu ruim 2 weken bij ons.
Het gaat erg goed. Ze eten en drinken heel goed, ze badderen en ze vliegen los in de kamer (waarna ze goed op de vinger blijven om ze weer terug te zetten  :D)

Op het forum hebben we al veel kunnen lezen over het aanbieden van groente en fruit en dat doen we dan ook iedere dag.
Het interesseerd hun nog niet, maar we hopen dat dit nog gaat komen. Maar zaterdag hadden we een BINGO  ;D!!
Broccoli vinden ze héérlijk. Er blijft bijna niets van over.

Zondag hebben ze nog zo'n stukje broccoli gehad, omdat ze er zaterdag zo heerlijk van gesmuld hebben.
Is het erg dat ze een paar dagen achter elkaar dezelfde groente/fruit voorgeschoteld krijgen (zoals bijv. de broccoli)?
Kan ik ze vandaag nog wel zo'n stukje geven?





[verwijderd door de beheerder]

Audrey

Misschien kun je een kleiner stukje broccoli geven, samen met iets wat ze nog niet gegeten hebben? Zo hebben ze ook sneller door dat raar ding naast die lekkere broccoli ook eetbaar is  ;)
Let er wel op dat de broccoli nog goed is om te eten. Ik hou mij aan de regel 'als ik het zelf niet meer zou opeten, dan krijgen de parkietjes het ook niet'.

Wat hier altijd een succes is, is blaadjes witloof en sla. Komkommer zijn ze ook gek op. En wat fruit betreft: deze week heb ik een stukje pruim geprobeerd, en dat viel ook geweldig in de smaak.

Robin en Nickey

Hier krijgen ze ook weleens 2 (soms zelf 3 als ze het heel lekker vinden) dagen hetzelfde maar moet wel zeggen dat als ik het kan afwisselen dan wissel ik het wel af. Broccoli gaat er hier ook als een tierelier in net als sperzieboontjes, komkommer en groene paprika (ik heb echt een stel groente eters, fruit lopen ze niet zo warm voor).

Met de paprika had ik rood, geel en groen opgehangen... de groene was als eerste verdwenen :) dus ikke blij want ik vind de groene toch niet zo lekker mogen hun 'm lekker op eten neem ik de rode en de gele wel.

haskerpon

Bedankt voor jullie antwoorden.

De witlof vinden ze heerlijk en het loof van de worteltjes is ook één groot feest.
Paprika een beetje, dus langzamerhand kunnen we al een beetje afwisselen.
Het fruit wil nog niet zo lukken, maar Lysbeth blijft het aanbieden.