algolith (zeealgenmeel)

Gestart door Robin en Nickey, augustus 28, 2010, 18:06:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin en Nickey

Hoi,

Ik had gister voor mijn hond algolith (zeealgenmeel) gekocht om eens uit te proberen (zou een gunstige uitwerking hebben op alle lichaamsfuncties) maar op de verpakking staat dat je het ook aan (gras)parkieten kunt geven? Is hier iemand mee bekend? Heb het ze tot nu toe in ieder geval (nog) niet gegeven.

Groetjes Elvira

lovesbudgies

Ik kan niet vinden wat nu de precieze ingrediƫnten zijn, staat dat misschien op de verpakking?

Robin en Nickey

Hoi,

het volgende even van de verpakking overgenomen:

Algolith is een aanvullend diervoeder. Het is een natuurlijk zee-algenmeel dat onder bijzondere omstandigheden wordt bereid. Algolith bevat een relatief hoog percentage sporenelementen (bijv. Jodium) en vitaminen en heeft daardoor een bijzonder gunstige werking op alle lichaamsfuncties. Uiterlijk is dit te zien aan een betere haar- en huidconditie. De natuurlijke kleur van vacht, ogen en neus wordt versterkt.

ingredienten:
gedroogd zeewier, bevat natuurlijke mineralen

analyse:
ruwe eiwit 9,5%
ruwe vet 0,7%
ruwe celstof 5,5%
ruwe as 28%
vocht 8%
calcium 1,4%
fosfor 0,3%
natrium 3,3%
magnesium 0,7%
kalium 7,3%

Voor grasparkieten wordt geadviseerd 1-2 mespuntjes per 100 gram voer

Moppers

Ik ken het niet, maar als je voer van een goede kwaliteit geeft, lijkt het me overbodig.

lovesbudgies

Citaat van: Moppers op augustus 30, 2010, 11:00:50
Ik ken het niet, maar als je voer van een goede kwaliteit geeft, lijkt het me overbodig.

Dat weet ik nog zo net niet, kelp en spirulina zitten bijvoorbeeld ook in Harrison's pellets. Naast een zadenmengsel
zou het vermoedelijk wel bijdragen tot een gezondere voeding, maar naast een pellet zou ik het zeker niet geven
aangezien het er al inzit en dan wordt het weer teveel.

Welke soort er nu precies in zit staat dus niet op de verpakking, lekker handig. Ik weet wel dat veel kwekers naast
een zadenmengsel vaak ook spirulina geven, zonder problemen.

Robin en Nickey

De pietjes krijgen xtra vital dus op zich een goed zadenmengsel. Maar ik was gewoon benieuwd of mensen het gebruiken voor hun parkietjes (en eventuele reden/ervaring) aangezien op de verpakking wordt aangegeven dat het ook voor parkieten gebruikt kan worden.

Het spul lijkt me wel lastig te doseren voor de parkietjes... 1 of 2 mespuntjes per 100 gram voer, ik geef 40 gram op een dag dus dat zou misschien net een half mespuntje zijn. Zolang ze er goed uitblijven zien en lekker actief blijven ga ik het toch nog maar niet uitproberen.

Groetjes Elvira