Wil niet stoppen met spuitje!!

Gestart door elise.yara, augustus 27, 2010, 23:31:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

elise.yara

Beste topic lezers,

Sinds 3 weken heb ik een jong grasparkietje (Yara). Ik kreeg haar toen ze 6 weken oud was, ze is nu dus 9 weken. Ik ben sinds ik haar kreeg al bezig methaar over te halen om van de pap over te gaan op zaden, maar het wil niet lukken. Ze pakt ze dan in haar bekje, pelt ze en laat ze hierna weer vallen... Alsof ze niet weet dat het eten is.

Dit is wat ik al heb geprobeerd:
- trosgierst opgehangen in de kooi en zaden in een bakje
- elke keer voor het voeren van de pap proberen of ze nootjes eet
- verminderen van de hoeveelheid pap, maar hierdoor hongert ze alleen maar uit
- een appel eten en haar ook aangeboden, zodat ze interesse krijgt voor ander voedsel.

Heeft iemand andere ideeën? Ik ben ten einde raad.

Groetjes Elise

EvelienM

wij hebben een halsband die nu net van het spuitje is overgegaan naar een lepeltje, heb je dat al geprobeerd? en dan het lepeltje boven een bakje houden en zo later zaadjes op het lepeltje leggen etc etc
wij zitten nu nog op 2x per dag voeding en gaan over een week naar 1 x per dag. maar die van ons hapt al iets van de paprika die we m geven en we blijven gewoon doorzetten met zaadjes uit de hand aanbieden.
ik ga trouwens pellets proberen, die kun je namelijk ook al iets vermalen en door t papje doen.
ik weet dus niet veel meer dan jij, maar misschien zit er een tip bij waar je wat aan hebt, succes!

elise.yara

Ik heb het lepeltje nu net geprobeerd en dat gaat goed. De spuitjes gebruik ik dan gewoon niet meer. Vandaag heeft ze eivoer gegeten, dus ik denk dat het nu wel goed komt!

Gerja

Fijn! Leuk om te horen. Hopen dat het goed gaat.

Mars

trosgierst door de handopfok heen en een sliert trosgierst ophangen. Daar begint het eten vaak mee.
Als ze het eten van trosgierst doorheeft, kun je deze weghalen en zaad aanbieden (dat kan intussen uiteraard op de bodem van de kooi bijvoorbeeld.)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

elise.yara

Nu een update van een tijdje later. De zaadjes lukte echt niet, maar nu zit Yara lekker aan de pellets en lijkt hier heel gelukkig mee!

Bedankt voor de tips!

EvelienM

heel goed, mijn halsband is ook aan de pellets, hij zit supergoed in de veren en is mooi gezond! goed gedaan!