Coco's Eerste Vlucht

Gestart door Idske, september 22, 2005, 14:13:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn parkietje, vandaag vloog hij ineens vanaf mijn vinger de kamer in. Het was zijn eerste vlucht en omdat ik daar niet op had gerekend waren de gordijnen niet dicht. Ik heb ze heel snel dicht gedaan, maar toch is hij er tegen op gevlogen. :(  Het ging niet hard met een grote snelheid omdat het meer fladderen was wat hij deed. Ook fladderde hij van boven naar onder en lag twee keer ergens in een hoekje. Hoe weet ik nou of hem niks mankeert?  :( En moet ik hem vaker laten vliegen, omdat ik toch het idee heb dat dit behoorlijk angstig voor hem was!
Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

#1
Hoi Idske,

Dat was schrikken, zowel voor je parkiet als voor jou! Zat je met Coco op je vinger in de kamer, dat hij ineens weg kon vliegen??
Is hij inmiddels weer in zijn kooi? Hoe gaat het met hem? Hou hem de komende tijd extra in de gaten, en let goed op, hoe hij zich gedraagt. Als hij anders doet dan je van hem gewend bent, en je hebt ook maar de geringste twijfel, aarzel dan niet, en  laat hem even nakijken door een vogelkundige dierenarts.
Maar geef hem ook even de tijd om bij te komen van de schrik.
Het lijkt me goed, om hem voorlopig nog even in zijn kooi te laten, en het pas te proberen als hij goed handtam is, en je zeker weet, dat alles goed met hem is, en na de nodige voorzorgsmaatregelen genomen te hebben. Er zijn al (te) veel parkietjes die zich letterlijk tegen het glas hebben doodgevlogen.... :( Je (of eigenlijk meer je parkiet) hebt nu aan den lijve ondervonden, dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn.....een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Kijk ook even hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=1803

Sterkte met Coco, ik hoop dat alles goed met hem is, en blijft.

Groetjes, Sonja.

Idske

Hoi Sonja,

Bedankt voor je reactie!

Hij was even stilletjes toen hij terug was in zijn kooitje. Heb met hem gepraat, ik had em inderdaad even buiten de kooi op mijn vinger (domdom) omdat hij heel rustig was. Dat had ik gisteravond ook even gedaan, om weltrusten te zeggen B)  toen in de ingang van zijn kooitje. Dat is goed gegaan. Vanmiddag na verloop van tijd begon hij weer wat te tjilpen. En nu is het weer een en al gekwetter en getjilp. Hij heeft net lekker gegeten, ook weer geklommen in zijn kooitje.  :D Zijn gedrag is dus niet anders dan voor het avontuur was. Dus ik denk dat alles goed met hem is. Ik mocht hem ook gewoon over zijn borstje aaien en heb hem in de kooi ook weer op de vinger gehad zoals daarvoor! Ook zijn pootjes en vleugeltjes zaten zoals het hoort.
Maar ik houd hem wel in de gaten, mocht dat nog veranderen.

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!