Vraag over het bodemrooster en voer.

Gestart door ParkietenLover, augustus 27, 2010, 16:00:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ParkietenLover

 Hallo morgen krijgen we ons parkietje ( van een kweker)
We hebben de kooi al maar wat GROOT! 110 cm hoog pff ;)
Maarnu het vraagje als we de parkiet hebben moeten we parkieten zaad op de boden van de kooi doen maar uhmh... er zit zo tralies bij de onderbak (als je goed denkt weet je wat ik bedoel)en daar kan je geen parkieten zaad op doen. Want anders kan de parkiet er niet aan .
Of toch wel ? Weet iemand het ?  ???

ParkietenLover

en nog wat is VADIGRAN Original goed voer ?  ::)


Berichtjes samengevoegd, topictitel gewijzigd. Gr. Lovesbudgies

haskerpon

Hallo Parkietenlover,

Wat spannend....morgen een nieuw parkietje.
Misschien kan dat rooster eruit? Onze kooi (Hagen) had ook een vloerrooster, maar wij hebben het verwijderd. Parkietjes vinden het heerlijk om lekker op de bodem te rommelen.

Veel plezier met je nieuwe parkietje!!

Moppers

Die voersoort ken ik niet, daar kan ik je dus geen antwoord op geven, misschien iemand anders.

Je kan inderdaad de eerste dagen voer op de bodem aanbieden, maar hang al wel de bakjes met voer en water op de plaats waar ze komen te hangen. Wie weet heeft hij gelijk door dat hij daar zijn eten kan vinden, anders leert hij dat binnen een paar dagen.
Voer op de bodem met een traliebodem kan je aanbieden op een schoteltje of in een bakje dat je op de bodem zet. Let er bij een schoteltje wel op dat hij altijd voer heeft. Ze willen nog wel eens met hun eten spelen en flink scharrelen, de kans is groot dat hij daarbij alle zaadjes van het schoteltje mikt, waardoor hij er vervolgens niet meer bij kan door de traliebodem. Zet ook een bakje water op de bodem, deze moet je dan waarschijnlijk wel meer dan eens per dag verversen aangezien er op de bodem meer kans is dat er poepjes in komen.