1 parkiet veel te jong en 2 verkeerd gewiekt.

Gestart door christel, augustus 27, 2010, 13:58:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

christel

ik heb gisteren een dierenarts naar huis laten komen omdat ik dacht dat het kleintje kiki niet een jong maar een ziek vogeltje(kruipertje) was nu de uitslag is: het is een jong parkietje van ongeveer 4a5 weken omdat hij goed drinkt en eet is het geen echt probleem hij zei wel dat ik best een doosje mee in het hok zet omdat hij nog graag beschuting had,dat is dan ook meteen gedaan met een schoendoos en ja hoor hij gaat er vooral s'avond in ;D het mindere nieuws is dat.ik men 2 andere parkietjes jip en janneke ook heb laten nakijken en ze zijn zoals ik al had verwacht aan de magere kant en ze zijn gekortwiekt.wel op een verkeerde manier er is een stuk bod mee weggehaald dus ze zullen nooit meer kunnen vliegen :( ze hebben ermee leren leven maar het is wel spijtig.nu willen we als ze tam zijn een speelboom maken maar die zal nu worden aangepast naar hun noden :D
groetjes christel

EvelienM

ow dat is wel erg vervelend zeg, gelukkig hebben ze een goed baasje die ze vast alle leifde en goede zorg van de wereld gaat geven :-)
waar heb je deze parkietjes vandaan als ik mag vragen?

lovesbudgies

Ach nog zo'n klein jonkie! Slim advies van de dierenarts, van dat doosje! ;D

Hoe krijgen mensen dat toch voor elkaar, een stuk bot meeknippen met de vleugels, ongelofelijk.

Ze zullen vast een fijne tijd bij jou krijgen, en parkietjes kunnen zich gelukkig prima redden zonder vleugeltjes.

christel

het verhaal hoe ik er aan men parkietjes kom staat in een verhaal op de introduktie(welkom) bladzijde. en inderdaad ik ga hen heel goed verzorgen.ze hebben al genoeg meegemaakt omdat ik niets van parkieten ken vraag ik steeds aan jullie raad waar telkens goed op word geantwoord alvast bedankt hiervoor ;D