Wanneer eivoer?

Gestart door Erwin1992, augustus 26, 2010, 16:54:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erwin1992

Hallo,

Ik heb 2 grasparkieten (man en pop) alleen wanneer hebben ze eivoer nodig? Rond de tijd dat ze eieren gaan leggen (ze zitten buiten dus dat zou dan rond maart april zijn)

Of is het het beste om dit het hele jaar door te geven?

hillie

Volgens mij het hele jaar door.
Want als je extra vital als voer geeft zit daar al standaart eivoer door heen.
En hoef je het niet nog een apart te geven.

Dus als je ander voer geeft zou ik het zeker paar x per week geven.

Erwin1992

Ik geef nu dit

En dan krijgen ze af en toe z'n stokje waar van die zaadjes zijn aangeplakt, maar ik hoor net dat ze dat eigenlijk ook niet vaak mogen hebben ;)
Maar het is aan te raden, om hier ook eivoer bij te geven?
Moet ik dat dat ook gewoon standaard in de kooi hangen, en dan af en toe bijvullen?

lovesbudgies

Bij dit voer moet altijd eivoer verstrekt worden, je mag elke dag een beetje door het voer mengen.
XtraVital is een heel goed zadenmengsel waar al eivoer doorheen zit zodat je nooit teveel of te weinig kan geven,
het is een van de betere zadenmengsels vandaar dat op het forum vaak wordt aangeraden hierop over te stappen,
probeer het anders eens!

Erwin1992

Van iemand anders hoorde ik, dat het beter was pas eivoer te gaan geven als ze begonnen met eieren leggen (dus april, maart)
Zijn jullie het hier ook mee eens?

bedankt zal het eens proberen ;)

EvelienM

eivoer heeft niks te maken met eieren leggen, ze hebben het als extraatje nodig, wij eten ook niet elke dag hetzelfde. vooral als ze in moeilijkere periodes zitten, zoals de rui of inderdaad wanneer ze eitjes hebben is het sowieso goed om eivoer te geven,maar ik geef het mijn parkiet gewoon standaard, het is altijd goed voor ze!

lovesbudgies

Ik sluit mij bij Evelien aan, parkieten hebben elke dag eivoer nodig, en in perioden van rui of eitjes is er nog eens extra eivoer nodig.

Erwin1992

en dat geef je gewoon in een apart bakje?

hillie

Ja dat geef je in een apart bakje, die kan speciaal voor eivoer bij de dieren winkel kopen.

Erwin1992

En hoeveel moet ik dan geven of moet ik gewoon er wat in doen?

lovesbudgies

Een theelepel per dag voor 2 parkieten, al is dit per eivoer verschillend, op het pak staat de juiste hoeveelheid voor dat merk.