Likken / Sabbelen

Gestart door Vlo&Fladder, september 20, 2005, 15:34:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlo&Fladder

Hoi hoi,

ik heb weer eens een vraagje. Ik heb zelf nog geen topic kunnen ontdekken erover dus hier komt het:

Mijn groene parkietje Fladder likt / sabbelt vaak aan mijn vinger als ik haar vast houd. Als ze op mijn schouder zit begint ze ook vaak aan mijn oor. Eigenlijk bijna alles maar voor mijn oor en hand. Het is zeker geen bijten want ze gebruikt alleen haar tongetje.
Doen die van jullie dat ook? Vlo doet het absoluut niet. En ik smeer mezelf niet helemaal onder met trosgierst natuurlijk.
Kan het kwaad?

Liefs Denise

Carla

Mijn valkparkiet flupke doet dit ook !! het voelt zelfs een beetje nat aan. Hij doet dit heel voorzichtig en zoals je zegt het is met zijn tongetje. Hij wordt heel graag zacht geaaid op z'n kopje en als ik een paar keer z'n kam en z'n kopje aai dan heeft hij likjes. Nu moet hij alleen nog leren blaffen en dan heb ik een kleine hond in huis.  :D  :thumbsupsmileyanim:

Elfje

Joep doet dat dus met de spiegel in de woonkamer. Na een paar dagen zit er over de hele breedte een vieze vlek op. En alle spiegeltjes en belletjes in de kooi worden ook afgelebberd.

Groeten Elfje

SubSpace

Spiegels zijn inderdaad een favoriet aflebberobject. Het laat een witte substantie achter  :rolleyes: Het lijkt me niet echt kwaad kunnen...

Missa

Hoi,
Bij Poco is dit ook zo, zijn spiegeltje in zijn kooitje en de spiegel in de keuken zitten vol van de lebberplekjes!! Ook als ik mijn vinger door de tralies steek zit hij er lekker aan de lebberen!!! Mijn moeder vind dit natuurlijk minder leuk dat we bijna niet meer door de spiegel kunnen zien van de plekjes, hihi!!! best wel grappig om hem bezig te zien soms!!!

Groetjes Missa

Isabel

Jep bekend verhaal, Pooky heeft ook haar eigen lebberplekje op de spiegel, het is ook telkens dezelfde plek in een hoekje. Waarschijnlijk hoopt ze dat ik het niet zie ofzo.