Nieuwe aanwinst! Chico

Gestart door Romy100, augustus 22, 2010, 12:34:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romy100

Hallo allemaal!,

Heb eindelijk mijn moedeer over kunnen halen en heb gister mijn kleine vriendje opgehaalt  ;D. Hij (of toch zij?)is geel met licht groen en een klein beetje licht grijs op zijn vleugeltjes (foto volgt nog). Hij is nog wel bang maar fluit wel al wat.
Alleen zover ik heb gezien heeft hij nog niet gegeten en gedronken. Heb in de kooi trosgierst en een bakje met Xtra Vital hangen. Ook heb ik wat voer op de bodem gestrooid. Hebben jullie enig idee hoelang ie dit volhoud? Of nog leuke tips?

Alvast bedankt!
Romy

Was net wat te vroeg met mijn vraag! Hij eet!! :D Hij komt ook al wat meer los dus het komt goed.

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

fullmetalgirl

mooizo! :D

even over het drinken:
er zijn parkieten die niet graag laten zien dat ze drinken,
dus wie weet zie je ze nooit drinken :)

maar ik heb nog nooit een parkietje meegemaakt dat niet ging drinken, dus maak je daar maar geen zorgen over :)

Romy100

Is nog een beetje wazig, maar ik kom er nog niet lekker bij met de camera.  ;)

[verwijderd door de beheerder]

rammetjuh1988

Hallo,

Ik heb vandaag ook een parkietje van 8 weken oud gekocht. Ze heet Dushi.
Helaas zit ze nog vrij stil in de kooi.
Wel fluit ze al dus hoop dat dat een goed teken is??

Nu heb ik wel een klein vraagje. Hoe lang duurt het ongeveer dat ze aan haar kooi gewent is en gaat eten??

Ben wel blij dat ze reageerd als ik tegen haar praat. dan gaat ze met dar koppiej schuin naar me kijken of ze reageerd.

Ik zal snel een foto plaatsen.

Gr. Sabine

EvelienM

eten moet redelijk snel (zeker binnen 1 a 2 dagen), desnoods met wat lekkers om te beginnen, drinken doen ze ook vanzelf wel, zolang het eten en drinken duidelijk zichtbaar en toegankelijk voor ze zijn. wennen aan de kooi en een nieuwe omgeving kan wel even duren, eerst zijn ze vaak rustig, dan na een paar dagen worden ze heerlijk onrustig, die van mij klom dagen lang de kooi door, ondersteboven, alle kanten op en als ik m er uit had, kreeg ik m er nauwelijks meer in. begin gewoon goed, pak hem niet als het niet nodig is, laat hem wennen aan je aanwezigheid, na verloop van tijd je hand, altijd met wat lekkers erin, trosgierst bijvoorbeeld (maar niet teveel geven) en ik kon mijn pietje altijd lokken met een lekker stukje groente of fruit.

rammetjuh1988

Dushi is vanaf 2 weken met de hand gevoerd dus kan me hand al in de kooi doen en haar aanraken.
ik heb al een stukje gierst voor haar gehouden maar ze at het niet.
toen ik haar in de kooi zette heeft ze een hele tijd bij dar voederbakje gezeten alleen niet gegeten.

ze kan ook nog niet zo goed vliegen kan dit kloppen of moeten ze dat wel kunnen als ze 8 weken oud zijn???

rowin

wat leuk joh een nieuwe aanwinst :-*
ik wist ook nog wel met hoeveel moeite ik eindelijk een parkietje mocht  ;D
en nu heb ik er zelfs 2 haahaha
wel mooi parkietje bijna dezelfde als die van mij  :D
mijn 2 parkietjes drinken wel maar ook ik zie het weinig bij mij doen ze het ook turbo snel hahah  :P
succes ermee ;)

lovesbudgies

@Romy, wat een mooi parkietje! ;D

@Rammetjuh, een parkiet moet kunnen vliegen met 8 weken. Ik neem aan dat je haar zelfstandig hebt gekocht,
dan zal ze vandaag of morgen gaan eten. Heb je nog meer vragen, maak dan even een eigen topic aan.

Romy100

Ik kwam er vandaag achter dat toen ik het badje aan de kooi hing chico er meteen naartoe ging om te drinken! Ik denk dat hij zijn drinkbakkie niet zo goed kon vinden. Heb nu maar een open voer bakkie (zoiets alleen dan wat minder diep: http://www.de-vogelkelder.nl/fotos_artikelen/img_3_spa_729.jpgaan ) de kooi gehangen met water erin en daar drinkt hij gelukkig wel heel wat uit! :D (hij drinkt gewoon als je erbij zit)


Gerja

Romy je hebt een mooie parkiet.