Mijn parkiet eet niet meer uit zijn voerbak.

Gestart door .parkiet., augustus 19, 2010, 15:56:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

.parkiet.

Hallo,
Ik heb een parkiet van ongeveer 2 jaar en hij heet Ticco.
We hebben hem van mijn opa gekregen en hij heeft hem ook tam gemaakt. Mijn opa heeft heel veel parkieten en Ticco komt van mijn opa. Hij is meteen na zijn geboorte uit de grote kooi gezet en in een kleine kooi gezet en tam gemaakt.
Ticco zit in een kooi met veel belletjes. 1 belletje behandelt hij als zijn baby, hij spuugt er zijn eten tegen aan maar dat heeft hij altijd gedaan dus wij dachten dat het wel goed was. Nu is hij een week geleden twee weken bij mijn opa en oma gebleven omdat wij op vakantie gingen, vorig jaar is hij daar ook geweest. Bij mijn opa en oma heeft hij een paar dagen niet gegeten. En daarna at hij alleen maar van de grond van zijn kooi af. Nu is Ticco ongeveer weer een week terug maar hij eet nog steeds niet uit zijn voerbakje. Alleen van de grond in zijn kooi en uit onze handen. Ik en mijn broertje hebben al vanalles geprobeerd. We hebben een bakje op de grond in zijn kooi gezet maar daar eet hij niet van. Nu geven we hem een paar keer per dag eten uit onze hand, we laten dan zien dat we het uit zijn voerbakje halen. We denken tenmiste dat Ticco dit ziet. Hij spuugt ook geen eten meer tegen zijn belletje aan. Help ons, we weten niet meer wat we moeten doen.
Groetjes Ilse.

lovesbudgies

Je hebt geen nieuwe kooi toch?

Het kan zijn dat hij het wel gezellig vind dat hij elke keer uit jullie handen mag eten, dit betekend namelijk aandacht.
Als je nou eens zo'n transparant bakje naast zijn favoriete stokje hangt: http://www.jumbopet.nl/store/media/catalog/product/3/7/37752.jpg

Zo kan hij makkelijk bij het eten, geef hem dan even een dag geen eten op de grond op uit je hand, tegen de avond of de volgende ochtend
heeft hij waarschijnlijk gewoon uit zijn bakje gegeten. Je mag om hem aan te moedigen ook wat trosgierst (5 cm.) naast dat bakje hangen.

.parkiet.

Nee we hebben geen nieuwe kooi.
Het kan wel aandacht zijn omdat we hem 2 weken niet hebben gezien.
We hebben al 2 van die transparant bakjes hangen en daar zit allebei eten in. Ik zal ook proberen om trosgierst bij het bakje te hangen.
We hebben ook al een stukje vochtig wit brood in zijn bakje gedaan maar hij gaat er dan heen pikt 1 keer aan het brood en gaat dan weer weg.
Dankjewel voor de tips  ;)
Groetjes Ilse

.parkiet.

Hallo,
Het is alweer een paar dagen geleden en Ticco eet nog steeds niet uit zijn bakje :(
We hebben hem nieuw voer gegeven en eiervoer en vitaminevoer.
We geven hem 2 keer per dag eten uit onze hand omdat we bang zijn dat Ticco het anders niet overleefd.
Het is me wel opgevallen dat Ticco zich bol maakt, is dit erg??
Groetjes Ilse

lovesbudgies

Aha, oké, goed dat je een update plaatst.

Een parkietje dat bol zit is ziek, en dat hij zo slecht eet is natuurlijk ook geen goed teken.
Het beste wat je kunt doen is zo snel mogelijk naar een dierenarts gaan die wat meer verstand heeft van vogels (http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php),
omdat hij al zo slecht eet zou ik deze week nog gaan.
Blijf hem voeren, 2 keer per dag een uur is prima, hij zou ongeveer 7,5 gram zaadjes moeten eten per dag,
mocht hij het nieuwe voer slecht eten ga dan weer over op het oude, dat is nu even van minder belang, als hij maar eet.

Dat hij met zijn veertjes bol zit betekend dat hij het koud heeft en dit komt weer omdat hij ziek is. Hij heeft op dit
moment rust en warmte nodig, zie hier: http://parkietenfreak.nl/ziekten.php, en zo snel mogelijk de juiste medicijnen.

.parkiet.

Oke heel raar. 2 dagen nadat ik een update heb gegeven begon Ticco weer uit zijn voerbak te eten ;D Wij denken nu dat hij gewoon heimwee heeft gehad. Alles gaat nog steeds goed. Bedankt voor de reacties  :D
Groetjes Ilse