Ze Zitten Samen

Gestart door Claudia, september 20, 2005, 08:49:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claudia

Hallo.
Nou al twee maandjes ongeveer hebben we twee parkietjes.
Ik heb geprobeerd ze tam te maken.
De een eet nu wel wat uit mijn hand en de andere kan je voorzichtig over zijn buikje aaien.
Alleen ze doen niks. Ze maken geen geluid zitten maar met zijn tweeen op een stok tegen elkaar aan.
Is dit normaal. We hadden juist de tweede erbij genomen om de eerste wat op te vrolijken en nu zitten ze samen zo??????
Wat kan ik hieraan doen?
Zo heb ik geen plezier aan de vogels.
Groetjes Claudia

Sonja

Hoi Claudia,

Ik denk toch dat je nog meer geduld moet proberen te hebben.
Twee maanden is op zich nog niet zo heel erg lang,hoor. ;)
Als de ene al uit je hand wil eten, en de andere zich al over zijn buikje laat aaien, is dat al een goed begin, toch?
Het geluid maken komt mettertijd vanzelf.
Praat geruststellend tegen ze, om ze wat meer op hun gemak te stellen, dat scheelt ook. Sommige parkieten hebben wat meer tijd nodig om zich thuis te gaan voelen, dan anderen. Het kan daarbij ook nog zijn, dat de parkiet die er het laatst is bijgekomen, het gedrag van de eerste parkiet imiteert. Ze doen elkaar vaak na, dat zie ik hier ook bij mijn twee parkietjes.

Geef ze nog maar wat tijd, en blijf je met ze bezighouden, dan komt het wel goed.  ;)

Groetjes, Sonja.

birdy

hoi ik heb even een vraagje ,ik heb een 2de parkiet er bij Bo ,maar voor dat Bo kwam vloog Birdy gewoon los en kon nooit wachten tot ik zijn kooi open zette zo graag wou hij er uit ,maar nu dat Bo erbij is (ze zitten samen in 1 kooi) en ik de kooi open doe gaat Birdy er niet eerder uit dan dat Bo er uit is ,terwijl hij toen Bo er niet was er direct uit ging ,weet 1 van jullie mischien waarom Birdy net zolang wacht met er uitgaan tot dat Bo eruit is , groetjes jolanda

Safrena

Hey Jolanda

Toen je parkietje alleen was zag hij jou als soortgenootje en kon dan niet snel genoeg vrij vliegen om dan ook bij jou te komen :P

Echter nu je parkietje een vriendje heeft wil hij samen met zijn nieuwe vriendje vliegen en zal daarom wachten tot zijn vriendje er ook uit komt ;)
Met twee vliegen is toch leuker dan alleen :P

Het zou eventueel ook kunnen zijn dat dit door de rangorde komt, eerst mag Bo want hij/zij is de baas en dan pas mag Birdy eruit ;)

In ieder geval hoef je er geen zorgen om te maken ;)

Vele groetjes