vakantie overlapping

Gestart door bianca bakx, augustus 15, 2010, 23:30:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bianca bakx

hallo allemaal, het is alweer een tijdje geleden dat ik parkietenfreak heb bezocht, schaam,schaam. zo erg dat het me niet eens lukt om op het topic over vakantieopvang te reageren, vandaar deze noodsprong. ik heb een vraag, eind september ga ik met vakantie en mijn parkiet Floris "logeert" dan weer tot grote tevredenheid bij mijn ouders. Ja, de parkiet die zo geholpen is met jullie advies van een hele tijd geleden toen hij niet lekker was. Nu is het zo dat mijn vakantie en die van mijn ouders drie dagen overlappen. ik brainstorm nu over de vraag hoe ik die drie dagen ga overbruggen, in mijn ogen heb ik twee opties. de eerste is hem alvast thuis te laten brengen en die drie dagen iemand regelen die hem eten, drinken en een uurtje bijvoorbeeld gezelschap geeft of breng ik hem die drie dagen naar mijn zus, waar hij nog nooit geweest is, compleet vreemd, maar niet alleen. weet iemand van jullie waar Floris het best mee is? ik heb zelf het idee voor zo'n korte tijd hem overbrengen naar een vreemd adres dat is ook niet alles, maar misschien zit ik er naast. het maakt me niet uit wat ik moet doen, als het voor hem maar goed is. alvast bedankt voor het meedenken

Sjaakie

Ik persoonlijk zou hem niet voor 3 dagen ergens onderbrengen om 3 dagen later weer te verhuizen! Iedere verhuizing brengt toch stress met zich mee. Normaal hebben mijn parkieten er geen probleem mee, maar dit jaar toen ik ze na 6 weken ophaalde bij mijn broer dus wel. Het is dan maar 1 km wat ze in de auto moeten zitten, maar bij mij thuis bleven ze heerlijk in hun huisje en wilde niets meer. Volgende dag alles weer oké hoor! Maar toch even spannend voor ze.

Omdat die verhuizingen zo kort op elkaar zitten zou ik Floris lekker bij jou thuis laten zetten voor die laatste 3 dagen en inderdaad vragen of iemand hem eten en water geeft.

Audrey

Misschien is het wel mogelijk dat je zus drie dagen bij jou thuis komt logeren?

Parkieten-Freak

Ik zou Floris gewoon 3 dagen naar je zus brengen, lijkt me echt geen enkel probleem. Het lijkt me overigens wel verstandig als hij daar gewoon in zijn kooitje blijft want zijn kooitje is vertrouwd voor hem.
Als Floris daarna bij je ouders is, kan hij weer zijn gewone gangetje gaan. :)
Fijne vakantie!