Gedragsverandering

Gestart door Caradow, september 19, 2005, 19:00:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Vraagje...

Coco is nu ongeveer anderhalf jaar, samen met Ukkie altijd los als we thuis zijn en soms ondeugend (knagen waaraan zij niet mag knagen).

Wanneer zij ergens aanzit waar ze niet aan mag komen en ze is niet te corrigeren dan gaat ze in de kooi terug voor straf een tijdje. Dit is doorgaans geen probleem.

De afgelopen week is ze wat meer ondeugend, maar meestal heeft ze dat als reaktie op mijn werkweek (om de week nachtdienst, dus dan slaap ik overdag).

De afgelopen 2 dagen is haar gedrag extreem, zelfs Ukkie weet niet wat hij met haar moet beginnen. Ze komt als je bij de kooi staat bij je in de nek zitten (meestal doet ze dat niet) en gaat dan je hele shirt bijlangs, alsof ze wat zoekt, ook kijkt ze je vaak aan alsof ze iets vraagt. Ze bijt dan ook heel agressief en wild in je kleding (en dar zit wel eens een velletje tussen). Ook is ze erg agressief naar Ukkie toen, ze roept hem wel, maar als hij dan naar dr toe komt, dan krijgt ie gelijk een knauw. Ook gaat zo continu op plekken zitten waar ze weet dat ze niet mag komen, knaagt aan dingen waar ze niet aan mag knagen en ze heeft dan ook al heel vaak en lang in de kooi moeten zitten. Ze lijkt zoekende naar iets... de straf die normaal dus heel goed werkt, (in de kooi en negeren) doet nu echt niks, zodra ze uit de kooi mag gaat ze recht op haar doel af en is het weer foute boel.

Naast het ondeugende en agressieve gedrag is ze hyperaktief... ze spurt het hele huis door, ze komt zelfs op plekken waar ze normaal niet komt, niet durft te komen.

Ze is op het moment flink in de rui en ze zou juist heel rustig moeten zijn zoals ze normaal tijdens de rui is. Ze lijkt ook broeds te zijn, maar zodra Ukkie bij haar komt (ze zit hem dan echt te roepen en uit te dagen) krijgt hij er vanlangs....

Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt met zijn of haar lieverds?


Ingrid

Hoi Caradow,

Het klinkt alsof je mijn 2 gevleugelde huisgenootjes beschrijft ;). Lees ook maar eens mijn verhaal:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=757&hl=

Groetjes, Ingrid

Chantalleke

Hoi Caradow,

Ja, wat je schrijft over Coco herken ik wel. Alleen was het bij ons met Sjefke, een kereltje en geen popje dus.

Meestal is Sjefke erg nukkig en rusig tijdens zijn rui, maar hij heeft ook een keer gehad dat hij inderdaad allemaal dingen ging doen die hij normaal niet deed. Normaal zit hij alleen op handen en armen, toen kroop hij inderdaad in onze nek. Hij liep continu onder de tafel ?? :blink: Het leek wel een totaal ander parkietje, dan ons eigenste Sjeffie.  :unsure: Zijn 'foute' gedrag corrigeren lukte maar niet  :(  Het leek wel alsof hij ons dan juist uitlachte. Hij pikte en beet ineens. Het was geen leuke tijd.

We weten helaas nog steeds niet wat het nu was. Het ging zoals het kwam ;)  Nu heeft Sjefke echt een eigen karaktertje en is wel vaker een beetje een vreemde, dus we deden wat we vaak doen, hem gewoon zijn gangetje maar gaan en er niet te veel opletten.

Ben benieuwd of meer mensen zo'n ervaring hebben....

Groetjes,
Chantal

Safrena

#3
Hey Caradow

ik vermoed dat je popje broeds is :P

Vaak zie ik het hier ook bij mijn popjes als ze in de rui of naar het eind van de rui zijn dat ze agressiever zijn en meer bijten in van alles en nog wat (gelukkig alleen maar in dat waar ze mogen in bijten :rolleyes: ) en dan zijn de popjes vaak ook broeds ;)

Gelukkig zoeken mijn meisjes  niks. Dit komt denk ik omdat er geen mannetje bij hen is. Echter bij jou is er wel een mannetje bij en daarom dat ik denk dat je popje op zoek is naar een broedplaats zodoende ze kan broeden ;)
Vermist ze nog geen broedplaats heeft gevonden zal zij ook zo tegen het mannetje zijn

Kun je twee dingen doen:
1. Je kan het gedrag negeren, na een paar dagen stopt dit gedrag meestal
2. Je parkietje een broedhokje geven zodoende ze kan broeden dan zal ze ook rustiger worden.

Veel succes bij je keuze

vele groetjes

Caradow

CiteerHoi Caradow,

Het klinkt alsof je mijn 2 gevleugelde huisgenootjes beschrijft ;). Lees ook maar eens mijn verhaal:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=757&hl=

Groetjes, Ingrid
[snapback]13762[/snapback]

Nou zo erg is het nu ook weer niet, naar Ukkie toe dan, Ukkie houd geen schrammetjes over, want die maakt zich wel op tijd uit de voeten :P

Maar het zou inderdaad kunnen komen door de combo rui en broeds... dat vermoeden had ik al wel, maar had niet gedacht dat het ZO erg zou zijn.......Vorige keer dat ze broeds was was ze wel aanhaliger, maar zeker niet dit agressieve hyperaktieve... maar toen was ze niet in de rui...

Bedankt allemaal! Ik zal ze morgen (of van de week) wel een beetje extra verwennen met mijn parkietenpretpakketje :P