Ik heb ook een aantal van mijn parkietjes geadopteerd.

Angie, haar heb ik opgehaald bij de dierenambulance in Den Haag, ze was gevonden op straat en zat nu in hun asiel.
Dash, ook een vondeling, gevonden op straat in de lier en opgevangen door een dierenwinkel, woonde eerst bij Missygirl
maar hij kon bij haar niet aarden, ze bracht hem terug naar de dierenwinkel en toen heb ik hem opgehaald.
Bobby is inmiddels overleden maar ook hem had ik van iemand overgenomen toen hij 6 jaar oud was, zijn baasje was erg weinig thuis.
Jazz heb ik overgenomen van Nicky, hij was toen 2 jaar oud en hij en zijn broertje (en eerder al zijn zusje) voerden elkaar
zo obsessief dat de voedingswaarde van hun voer totaal verloren ging, ze moest ze uit elkaar halen en hij mocht hier wonen.
En natuurlijk mijn 2 baby's Noa en Peertje, hun baasje vroeg of ik ze wilde overnemen om ze met de hand groot te brengen,
ik weet niet of dat ook als adoptie geldt, maar ik heb ze dus niet doelbewust gekocht.
Het leuke aan parkietjes die je adopteert is dat je ze negen van de tien keer een veel beter leven geeft, je ziet ze dan opbloeien
en gelukkiger worden. Erg mooi om te zien.