Golliwoog

Gestart door chrikske, november 09, 2008, 14:55:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chrikske

Ik heb dus zoals velen, op de meeting in de vogelkelder, Golliwoog gekocht  :D.

Ik heb hem toen ik thuis kwam overgeplant (in stukken) in zo een rechthoekige bloembak zodat ie meer plaats heeft om te groeien, zodat ik wat meer golliwoog heb na een tijdje  :P

Maar mag deze gewoon buiten blijven staan? Want zo een bloembak is niet echt een zicht om binnen te zetten..

Mvg Christophe

Mars

Volgens mij is het een binnenplantje...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Jasmin

Hij kan volgens mij wel buiten maar dan mag je hem niet meer voeren...

chrikske

ow, ja het is wel de bedoeling hem te voeren  ;).

Heb hem dan maar zojuist binnen gezet.

Bedankt, Christophe.

Audrey

Eten ze er bij jou van? Hier niet hoor, het is een erg vreemd ding  :P maar Croky is geen zo'n dapper parkietje  ;)

chrikske

Die van mij wel  ;), ze zijn er zot van!  ;D

Nog even geduld Audrey, je parkietje zal er wel binnen de kortste keren van proeven.

Groetjes Christophe

Safrena

Citaat van: Audrey op november 10, 2008, 13:50:52
Eten ze er bij jou van? Hier niet hoor, het is een erg vreemd ding  :P maar Croky is geen zo'n dapper parkietje  ;)

Hey Aurdrey

Yep het is best mogelijk dat ze het heel vreemd en eng vinden
Maar geduld is een schone zaak  ;)

Hier heeft het minstens zes maand geduurd voor ze er van wild eten en dan nog van de plant zelf niet. Ik moest dan een paar takjes afbreken en aan het plekje hangen waar ze altijd hun groentjes krijgen, zo wilde ze er van eten

Vele groetjes

DarkWolf

Hier duurde het ook een week hoor :P Ik snapte er niks van..nu moet ik de plantjes verstoppen, want als ze weten waar ze staan (heb er 3, gestekt) dan vliegen ze er naartoe om alles op te peuzelen :o
Ze zijn zeg maar verslaafd :D

hillie

Hier knabbelen ze er al ook lekker van de Golliwoog.
Maar ze zijn hier echte planten eters.

ciske

ik heb al een poosje golliwoog...

maar de eerste dag was aankijken... tot ik ciske erbij zetten... hij is altijd nieuwschierig... en al gauw zat de rest erbij.... ik heb er nu 5 en zet steeds een andere neer... en maar voor 10 min anders is ie volledig verwoest

desi_jane

Hallo

Kan iemand mij vertellen waar ik het best een Golliwoog kan kopen.
Als ik het hier zo lees, vinden parkieten hem geweldig.
En dat wil ik onze Arie natuurlijk niet ontnemen.

Maar ik ben bang dat als ik hem in het tuincentrum koop, hij vol zit met bestrijdingsmiddelen.
Dus vandaar mijn vraag...
Alvast bedankt  ;)

Tjipie lover

als je in den haag of er dichtbij woont kun je naar de vogelkelder gaan.
Anders kun je terecht bij een Terraplus - is een reptielenwinkel.
en bij tuincentra hebben ze hem niet (dat is de bespoten fam, genaamd callisia repens) die moet je inderdaad niet hebben.
Kijk goed of er een kaartje inzit met de naam golliwoog erop en dat er op dat kaartje dieren staan.

groeten Ank

desi_jane

Hey Ank

Bedankt voor je reactie  ;D
Helaas woon ik in Alkmaar, dus den Haag is een heel eind.
Ik zal eens rond vragen hier in de buurt.
En kennis van mijn kweekt ara´s, misschien dat zij het weet.
In elk geval bedankt  ;)

Audrey

Even een vraagje rond de Golliwoog, en het is niet echt de moeite om een nieuw topic te openen.

De mijne (die ik in de Vogelkelder kocht) is doodgegaan  :-\ Laatst zag ik in Aveve een schildpadplant, Latijnse naam Callisia Turtle. Is deze ook eetbaar? Ik vind namelijk dat hij op de Golliwoog lijkt, en de naam doet vermoeden dat hij (net als de Golliwoog) ook voor schildpadden geschikt is.
Voor wie hem wil zien: www.edencollection.nl doorklikken naar groene planten, dan naar diversen en daar vind je hem.

Parkieten-Freak



Moppers

Hij lijkt inderdaad erg op de golliwoog, misschien dat het gedeelte 'turtle' van de naam een soort bijnaam is omdat hij vaak aan schildpadden wordt gevoerd.
Ik denk dat je het beste die plantenkweker even een mailtje kan sturen of de Callisea Turtle hetzelfde is als de Callisea Repens en of deze ook op biologische wijze is geteelt. Als op beide vragen het antwoord ja is, dan zit je goed.

Sjaakie

Citaat van: desi_jane op december 10, 2008, 22:41:47
Maar ik ben bang dat als ik hem in het tuincentrum koop, hij vol zit met bestrijdingsmiddelen.
Dus vandaar mijn vraag...
Alvast bedankt  ;)

@ Desi Jane
Dat hoeft niet hoor. Bij de Intratuin in Zoetermeer hebben ze op de dierenafdeling meerdere plantjes die uitsluitend voor de dieren zijn. Ook de 'originele' Golligiwoog die bijvoorbeeld de vogelkelder verkoopt hebben ze daar. Ik heb toendertijd gemaild met de Nederlandse Leverancier (kijk op www.golliwoog.nl of mail direct naar info@muchaterra.nl). Als je die een mailtje stuurt met je woonplaats geeft hij zo door waar je de dichtsbijzijnde winkel kunt vinden.

Koop je de 'Golliwoog' plantjes van de kamerplanten afdeling ofzo, ja die kunnen wel behandeld zijn met stoffen die voor de parkietjes schadelijk zijn.


Oja, hier zijn ze er ook gek op! Ze gaan er zelfs in liggen 'baden' als het plantje in de spoelbak staat als deze net water heeft gehad en de blaadjes dus lekker nat zijn.

Groetjes
Melinda

lovesbudgies

Melinda je reageert op een post van bijna 2 jaar geleden :P maar ik vind het wel fijn dat je hebt gereageerd want ik wist
niet dat de Intratuin ze ook had! Dat is wel wat dichterbij dan de vogelkelder, bedankt!

Ik kom ze ook wel eens tegen bij de bloemenwinkel, heel erg groot en vol zijn ze daar, maarja natuurlijk bespoten he.

*deze 2 post zal ik zo even verwijderen, aangezien Desi Jane dit vast niet meer gaat lezen.