is een tweede wel handig?

Gestart door ~anouk, augustus 09, 2010, 18:42:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

~anouk

hallo allemaal,
;)
Ik heb sinds koninginnendag Sjors.
Sjors is heel gezellig vrolijk, tam en noem maar op. ;D
Het liefst koop ik voor hem een tweede parkietje erbij.
Mijn moeder zegt dat dat hem minder gezellig maakt, dus dat hij dan bijvoorbeeld
niet meer gezellig tegen me aan komt kletsen...
Mijn moeder weet niet zo heel veel van parkietjes af.

Dus mijn vraag:

Zal Sjors heel erg veranderen als ik een tweede parkiet er bij haal?

Groetjes
Anouk&Sjors
:D

hillie

Hij blijft gewoon bij je komen misschien wel minder omdat die ze aandacht moet verdelen tussen jouw en het andere parkietje.
Maar jij wordt echt niet minder tam om.

En misschien heb straks plezier van 2 parkietjes die bij je komen

vera1982

ik kreeg ook elke keer te horen dat een 2e parkiet niet verstandig is gezien ze dan niet meer tam blijven. sinds 5 weken heb ik een tweede parkiet erbij en ik ben nog altijd blij dat ik dat heb gedaan. de parkietje zijn blij met elkaars gezelschap en ik kan er uren naar kijken wat ze samen aan het doen zijn. mijn eerste parkiet komt nog steeds bij mij zitten, soms heeft ze geen zin daarin en speelt ze liever met een soortgenoot. ondertussen leer ik de tweede parkiet om ook bij mij te komen zitten, dat lukt al aardig gezien hij afkijkt bij de andere parkiet.
mijn menig is een 2e parkiet is leuk voor je zelf maar ook voor de andere parkiet.

Missygirl

Dus toch....

Ik ben ook aan het twijfelen over een 2de parkiet,maar ik krijg toch steeds te horen dat Zazoe dan minder tam zou zijn?!
Blijkbaar klopt dit niet....

Groetjesss

Mirjam

Inderdaad, hij wordt niet minder tam, maar blijft naar je toekomen hoor!
Hij zal wat vaker met zijn vriendje spelen, maar dat is ook een genot om naar te kijken  :-*

M0

Citaat van: vera1982 op augustus 09, 2010, 19:59:46
ik kreeg ook elke keer te horen dat een 2e parkiet niet verstandig is gezien ze dan niet meer tam blijven. sinds 5 weken heb ik een tweede parkiet erbij en ik ben nog altijd blij dat ik dat heb gedaan. de parkietje zijn blij met elkaars gezelschap en ik kan er uren naar kijken wat ze samen aan het doen zijn. mijn eerste parkiet komt nog steeds bij mij zitten, soms heeft ze geen zin daarin en speelt ze liever met een soortgenoot. ondertussen leer ik de tweede parkiet om ook bij mij te komen zitten, dat lukt al aardig gezien hij afkijkt bij de andere parkiet.
mijn menig is een 2e parkiet is leuk voor je zelf maar ook voor de andere parkiet.

ook mijn ervaring en de tweede kwam er al snel bijzitten dus toen zaten er twee parkieten op mijn hoofd  :D
(of op mijn laptop of in de gordijnen enz.) ik merk vooral waar de een gaat gaat de ander ook.. als de eerste parkiet
heel tam is heb je goede kans dat de tweede er al snel bij komt zitten. Ik hoefde zelfs minder moeite te doen om de tweede
net zo tam te maken want de eerste nam haar op sleeptouw. Ikzelf zou nooit meer 1 parkiet nemen omdat ik zie hoe erg
ze genieten van elkaars gezelschap.  :-*