Agressief popje

Gestart door Ilse*, augustus 08, 2010, 17:38:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilse*

Hallo allemaal,

Er is iets vreselijks gebeurd... mijn popje heeft een jonkie gedood :'( Nu heb ik nog 4 jonkies en ik wil niet dat hun wat overkomt.
In de voliere heb ik nu 1 jonkie en Mylo (de vader) met nog 4 andere parkietjes.

Keecko (het popje) zit met de overige 3 jonkies in een gewone kooi. Maar Keecko is zo agressief! Ook als ik haar in de voliere zet bij de anderen, dan haalt ze uit naar hun... :(

De vier jonkies eten volgens mij nog niet zelf (eentje wel die in de voliere zit). Wat moet ik nou doen met de drie jonkies die in het blok zitten? Bij wie moet ik ze in de kooi zetten?

Keecko heeft de vader (MYlo) ook al eens naar uitgehaald en een ander parkietje is ook al eens gebeten tot bloedens toe door haar. Wat moet ik met Keecko doen? En de jonkies, hoe moet ik zorgen dat ze wel te eten krijgen?

Groetjes, Ilse

Caradow

Haal Keecko maar weg en zet haar alleen.
Mylo zal de kleintjes waarschijnlijk wel voeden en mogelijk dat Taillou en Scotty ook wel voeren. Over het algemeen moet de man dat wel aan kunnen, ze zijn tenslotte niet superjong meer.
Wil ze misschien al aan een volgens nestje beginnen?

Maar zoals ik het bekijk, Keecko in de kooi en blok met jongen en de rest in de voliere?


lovesbudgies

Ik ben het helemaal met Caradow eens, als er al 1 jonkie zelf eet dan zijn de andere 3 dus ook niet heel jong meer en dan moet
de vader alleen aankunnen.
Ik zou ook het popje apart zetten de vader en de jonkies samen laten en hem laten voeren, dat moet goed komen.

Ilse*

Ik heb jullie raad opgevolgd en het broedblok in de voliere gehangen... Maar nu reageerd Scotty heel aggressief tegen de jonkies. Ze gaat bij de ingang van het broedblok zitten en krijst heel erg...
Ik heb Mylo en de jonkies apart gezet, Keecko apart in een andere kooi en de rest in de voliere.

Keecko wil inderdaad al weer een nieuw nestje beginnen geloof ik

Ik heb Mylo wel zien voeren heel af en toe, maar of hij de kleinste ook voert, dat weet ik niet. Dat zal dan wel, toch?

lovesbudgies

Dit is zeker niet altijd het geval, vooral de jongste vogeltjes delven vaak het onderspit in dit soort situaties.
Kijk een paar keer per dag of zijn krop wel goed gevuld is (en ook bij de rest natuurlijk) zo niet dan zul je over moeten
op handopfok of hem bij een andere pop onderbrengen.