De kooi verplaatst

Gestart door hillie, augustus 07, 2010, 19:09:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

Zoals je kunt lezen hebben we de kooi verplaatst.
Nu is me vraag kan dat kwaad omdat de vogels nu de kooi niet gelijk kunnen vinden.
Of is dat gewoon wennen voor de parkieten?

Want de kooi stond eerst naast de tv al had ik het idee dat ze daar niet echt last van hadden.
Maar het popje (Sunny) die heb s,ochtens altijd haar tjilp uren.
En nu willen we kijken of het nu minder wordt nu de kooi niet meer naast de tv staat.
En moeten ze de kooi kunnen zien om naar toe kunnen vliegen?
Of weten ze gewoon op gegeven moment waar hun kooi staat?

Rachel22

Mijn vogels klommen eerst bovenop de kooi en bekeken vanuit daar waar ze zich precies bevonden. Ze wisten vrijwel meteen hun kooi terug te vinden. Soms heeft het even tijd nodig en lijken ze gedesoriƫnteerd. Je kan dan even afwachten of ze zelf (zonder er achter aan te vangen!!!) terug in hun kooi zetten. Als ze niet op je vinger willen zitten lukt dit wel met een lange stok. Het maakt meestal niet uit waar je de kooi neer zet, meestal vinden de vogels hem wel weer terug. Ik zou ze trouwens wel eerst een dag IN de kooi laten op de nieuwe plaats.

Moppers

Ze kennen de ruimte al, dus ik zou ze een paar dagen niet los laten en het dan gewoon proberen. Houdt ze in die dagen in de gaten, jij kent ze het beste en zal dus het beste kunnen zien of ze gewend zijn of niet. Als ze gewoon hun normale gedrag vertonen, dan zullen ze aan hun nieuwe plekje gewend zijn. Misschien dat ze de eerste keer los er wat langer over doen hun kooi weer te vinden, maar ze zullen hem wel vinden. Zeker als je bijvoorbeeld eten in de bakjes doet, die geluiden kennen ze en daar komen ze dan vast op af.