Bourke parkiet Pipi ziek

Gestart door nannyjeff, augustus 07, 2010, 18:01:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nannyjeff

hallo allemaal

hier was ik alweer, ik zie nu dat mijn bourks parkietje een kapot neusvleugeltje heeft. weet iemand hoe dat kan?
er komt verder geen troep ofzo uit, maar het lijkt wel gek, en ik heb bij mijn grasje gekeken maar die heeft gewoon 2 nette neusvleugeltjes!
en nu ik kijk naar filmpjes die ik gemaakt heb van mijn pipi zie ik dat ze het altijd al heeft gehad! ohhh wat erg he? Dat ik het niet eerder gezien heb :o
maar heeft iemand misschien een idee wat het is, en of ik er wat tegen kan/moet doen???
alvast bedankt!!

groetjesss

lovesbudgies

Misschien heeft ze haar neusje gewoon gestoten, dit gebeurd wel eens en geneest vanzelf.

Hoe lang is 'altijd al gehad'? ;)

Plaats anders even een fotootje, dan kan iemand er misschien wat meer over vertellen.

nannyjeff

ik zal kijken of ik straks een foto erop kan krijgen!
moet dan even uitvogelen hoe ik dat voor mekaar krijg :P

groetjess

nannyjeff

#3
hallo,

nou zoals jullie al weten heb ik dus een bourke parkietje, en een gras parkietje weer! ja we hebben gezinsuitbreiding gekregen, we vonden het toch wel heel zielig om onze pipi alleen te laten, dus voor een grasje gekozen!
maar, nu is vorige week onze kleine gras dood gegaan,en nu ben ik net nog met onze pipi naar de dierenarts toe geweest.. want ze zit alleen maar bol, en zit geen puf meer in!!
wat doe ik toch verkeerd??????
ze eet wel redelijk goed, vooral wel trosgierst, en drinken doet ze ook wel, maar ze zit maar op de bodem en zit geen puf meer in!!!
nu denk ik bij mijn eigen wat doe ik toch verkeerd!
de dierenarts kan helemaal niks aan haar vinden wat er mankeerd, de poepjes zijn goed, wormen is ze al tegen behandeld, en dat neusvleugeltje heeft ze al sinds haar geboorte denkt de dierenarts! alsjeblieft weten jullie misschien wat het kan zijn!!
ze reageert zelfs nog amper op mij als ik haar roep! en dat is niet normaal, want zodra ik haar naam noem is ze er als eerste bij!!
wat kan ik nu nog doen!!! ik ben ten einde raad.... :-[
volgens mij mag ik niet voor een dier zorgen of weet ik het? maar dit is niet goed!!!!

Ik heb dit topic samengevoegd met je al lopende topic over Pipi, zo staat het allemaal netjes bij elkaar. Gr. Lovesbudgies

nannyjeff

heb een foto bijgevoegd,
hier zie je dat neusdopje van haar!

[verwijderd door de beheerder]

Minimie

#5
Ik heb een keer ergens gelezen om een grasje op te peppen met druivensuiker en dat mengen met water, en dan dat in haar bekje te spuiten zodat ze dat wel drinkt.

Zo krijgt ze een energie stoot.

Ik geef om de paar weken mijn grasparkietjes een stukje komkommer voor extra vitaminen

Ik hoop dat dit helpt

Succes!

Danielle

nannyjeff

hallo allemaal,

ik heb HEEEEL goed nieuws, Pipi is helemaal opgeknapt, ik heb haar inderdaad druivensuiker met afgekoeld gekookt water, en elke dag een beetje komkommer, en ze is weer helemaal het vrouwtje(of mannetje) hahaha.. want heb geen idee wat haar geslacht is, maar heb het steeds zo gezegd, en met Pipo onze grasparkiet aanwinst, gaat het ook helemaal geweldig, hij is alleen nog wel ietsje banger, maar vind het heerlijk als ik ze samen in de gootsteen zet en de kraan een heel klein stukje open zet, dan zitten ze mekaar te wassen enzo.. echt heel mooi gezicht!!! :-*
Pipi was vanmorgen bij ons hondje neer gestreken, en hebben ze samen in de mand liggen slapen, en Pipo bij mij op de schouder.
Dus zoals jullie lezen gaat het gelukkig weer helemaal goed!!! ;D
Dat scheelt heel veel stress, want voelde me er best heel belabberd onder eerlijk gezegd!!

groetjesss