Snowy heeft een dik buikje

Gestart door pris1958, augustus 04, 2010, 21:41:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pris1958

Citaat van: Parkieten-Freak op augustus 18, 2010, 21:46:46
Dit is inderdaad heel erg naar. Deze diagnose had ik eigenlijk niet verwacht op zo'n jonge leeftijd..... :(
Erg veel geld, dat zeker, en dan moet je nog maar afwachten of de operatie lukt.  :(
Ik wens je veel sterkte.


Wat de operatie betreft, had hij goede hoop ( en twijfel zeer zeker niet aan de arts) hij zei wel eerlijk dat hij natuurlijk geen garantie kon geven ( wat ook logisch is)

Parkieten-Freak

Inderdaad erg veel geld, een consult van ruim 43 euro  ??? Pffff

Vroeger had mijn dierenarts een spaarpotje staan.
Als je met een kanarie of parkietje kwam werd je heel netjes geholpen. Als het een eenvoudig consult was mocht je 5 gulden in het potje doen, dat geld ging naar een dierenasiel. Wel zo netjes eigenlijk.
Ik begrijp best dat dierenartsen een lange studie hebben gevolgd en ook moeten eten, maar om in totaal 350, - voor een behandeling van een grasparkiet te vragen vind ik buitenproportioneel.



lovesbudgies

#22
Ik zou gewoon alle vogelartsen afbellen en kijken wie er het goedkoopste is, dan maar even rijden, wie weet wat de rest er voor vraagt.
Er zitten grote prijsverschillen tussen de verschillende vogeldierenartsen, die van mij is ook zo duur en de klinieken in Utrecht en Meppel
ook, de praktijk van Kindermans schijnt over het algemeen mee te vallen en ook dkl. Feld vond ik redelijk.


Parkieten-Freak

Citaat van: pris1958 op augustus 18, 2010, 22:16:45
Wat de operatie betreft, had hij goede hoop ( en twijfel zeer zeker niet aan de arts) hij zei wel eerlijk dat hij natuurlijk geen garantie kon geven ( wat ook logisch is)

Ging het hier om een lipoom?


pris1958

Citaat van: lovesbudgies op augustus 18, 2010, 22:20:19
Ik zou gewoon alle vogelartsen afbellen en kijken wie er het goedkoopste is, dan maar even rijden, wie weet wat de rest er voor vraagt.
Er zitten grote prijsverschillen tussen de verschillende vogeldierenartsen, die van mij is ook zo duur en de klinieken in Utrecht en Meppel
ook, de praktijk van Kindermans schijnt over het algemeen mee te vallen en ook dkl. Feld vond ik redelijk.


Ga ik morgen ook zeker doen, en anders vraag ik wel een betalingsregeling, weiger mijn moppie te laten doodgaan!!

pris1958

Citaat van: Parkieten-Freak op augustus 18, 2010, 22:20:42
Ging het hier om een lipoom?

Dat weet ik eerlijk gezegd niet. De va had het over een tumor heeft er met een holle naald in geprikt of er troep uitkwam wat dus niet het geval was. Vroeg naar overlevingskansen ( en tijd) zonder operatie, hij zei hierop dat hij daar geen antwoord op kon geven want het ligt er maar aan hoe snel dat rotding groeit. Het gevaar zit erin dat die ellendige bult openspringt met alle ellende vandien. Dat laat ik Snowy zeer zeker niet aandoen ondanks mijn verdriet. Maar dat verdient mijn beestje niet hoor

bailey

ah, wat vervelend zeg voor jou en je pietje! heel veel sterkte ermee.

heb je inmiddels al bij andere vogelartsen geinformeerd?

pris1958

Citaat van: bailey op augustus 20, 2010, 10:24:35
ah, wat vervelend zeg voor jou en je pietje! heel veel sterkte ermee.

heb je inmiddels al bij andere vogelartsen geinformeerd?

Ja dat heb ik, maar hier in het noorden verwijzen zowel Groningen als Leeuwarden naar dierenkliniek de toren in Drachten, omdat ze daar dergelijke operaties uit kunnen voeren omdat ze de kennis en apparatuur in huis hebben.
Trouwens maak gebruik van de gelegenheid om even heel duidelijk te maken dat ik over Dr. Anton Beyer en zijn kliniek niets dan lof heb. heel erg kundig, en vriendelijk geholpen, lief naar snow en mij.Het punt is dat ik het ronduit belachelijk blijf vinden dat je je op geen enkele manier kan verzekeren tegen dit soort dingen als vogeleigenaar/kweker. Daarom heb ik inmiddels aan alle verzekeringsmaatschappijen een mail gestuurd met het verzoek om dit in ogenschouw te nemen. Mijn inziens is dit een stukje braakliggend terrein. Zeker is wel als ik daar een leuk lijstje met geintreseerde aan toe kan voegen.......

pris1958

Even een kleine update. Met Snow gaat het uitstekend. !Ja zijn buikje is erg dik, maar hij eet, drinkt, vliegt, kletst en speelt dat het een lieve lust is. Een maand geleden dacht ik dat zijn laatste uur geslagen was, hij at en dronk nog steeds goed, alleen zat stilletjes op zijn stokje.Kon hem zelfs oppakken ( hoef ik nu niet meer te proberen gelukkig) Zat hele nachten bij hem of liever gezegd hij bij mij, stilletjes onder mijn trui uren lang. Maar is dit op de een of andere manier te boven gekomen, en nu kwebbelt hij weer dat het een lieve lust is. Als zijn voerbakje niet vol genoeg lijkt, begint'ie zelfs te krijsen en mept vervolgens het bakje ijn kooi door. ( krijgt echt iedere dag vers voer en water. Hij kreeg eerst iedere dag trosgierst omdat ik dacht, kan hem nu nog verwennen. Maar heb hoop gekregen en nu krijgt hij even geen trosgierst meer.Kijken of zijn buikje misschien slinkt. Ga twijfelen aan de diagnose ( gebaseerd op een prik in de buik en niets anders0  De conclusie was geen vetbult dus een tumor.  Zou alleen een prik in de buik dit zeggen? Ik bedoel er is geen verder onderoek voorgesteld door de va, alleen een operatie zonder garantie( logisch). Ik hoop met heel mijn hart dat de va ( overigens geloof echt wel in de kwaliteiten van de man) er naast zit met zijn diagnose. Hou jullie op de hoogte

Mars

#29
Ik heb dezelfde ervaring met Beijer. Goede dierenarts, maar pittig geprijst.
Ja, een injectie kan zeker meer over de oorzaak van een bult zeggen en dus ook of het een tumor is of een vetbult.

Informeer anders toch even bij Hooimeijer in Meppel. Zoals je zelf al schrijft zijn er (op dit moment) in Leeuwarden geen vogelartsen meer, dus dat betekent dat je aangewezen bent in het noorden op Drachten of Meppel.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

GeetjeBird

Is de diagnose 'tumor' ook daadwerkelijk gesteld?
Ik snap dat je liever wat anders wil horen over de conditie van Snowy. Maar van een tumor is niet veel anders meer te maken, die laat je zitten met hopelijk nog enkele dagen kwaliteit van leven of je laat het weghalen. Garantie kunnen ze nooit geven, als lukt het nog zo goed om de tumor netjes te verwijden dan nog blijven er risico's.

Mijn Sjonnie kreeg ook binnen een week een hele dikke buik. Als er iets groeit wat er niet thuishoort dan heeft dat ook invloed op de rest van het parkietenlijfje. Sjonnie was niet meer te redden. Ik heb mijn gevoel uitgeschakeld en verstand op nul. Ten slotte ben ik geen vogelarts en moet je kunnen en durven te vertrouwen op iemand die daar vele jaren voor heeft gestudeerd.


GG

Oh jeetje! Dat moet schrikken geweest zijn!! Wat een rot nieuws!! Maar weten ze 100% zeker dat het een tumor is?
Mijn vogeltje had namelijk precies hetzelfde, zag er hetzelfde uit.. Bleek een vetbult te zijn... De dierenarts heeft de vetbult een beetje leeggezogen met een spuitje en wat vitamine a erin gespoten... Het werd wel steeds minder! :)

Helaas is mijn vogeltje daarna toch nog overleden (ze had last van haar longetjes, kreeg geen lucht en kreeg een hartaanval ofzo toen we haar uit de kooi haalden.. :()

EvelienM

GG, ik herken het ook, ligt vaak aan verkeerde voeding als het om een vetbultje gaat. Dat hartaanval-idee had mijn Puffy ook, VA gaf aan dat dat flauwtes zijn omdat ze te weinig zuurstof opnemen door problemen met conditie en de longen. Advies van de VA was om dus andere voeding te gebruiken, Puffy kreeg elke dag Lugol door zijn water en een hele poos antibiotica. Ook werd geadviseerd hem zo weinig mogelijk te laten vliegen als hij daardoor last kreeg van flauwtes. Door slechte voeding etc kon mijn Puffy op t laatst nauwelijks meer vliegen en als hij dan toch zo eigenwijs was het te proberen kreeg ie inderdaad een flauwte. Zo zie je maar, goede voeding is zo onwijs belangrijk. Ik heb er spijt van dat ik te weinig van parkieten afwist en al die tijd verkeerde voeding heb gegeven. Nu doe ik alles zo gezond mogelijk, dat zal me niet nog eens gebeuren.
Succes allemaal!

pris1958

#33
Citaat van: GeetjeBird op januari 16, 2011, 18:04:46
Is de diagnose 'tumor' ook daadwerkelijk gesteld?
Ik snap dat je liever wat anders wil horen over de conditie van Snowy. Maar van een tumor is niet veel anders meer te maken, die laat je zitten met hopelijk nog enkele dagen kwaliteit van leven of je laat het weghalen. Garantie kunnen ze nooit geven, als lukt het nog zo goed om de tumor netjes te verwijden dan nog blijven er risico's.

Mijn Sjonnie kreeg ook binnen een week een hele dikke buik. Als er iets groeit wat er niet thuishoort dan heeft dat ook invloed op de rest van het parkietenlijfje. Sjonnie was niet meer te redden. Ik heb mijn gevoel uitgeschakeld en verstand op nul. Ten slotte ben ik geen vogelarts en moet je kunnen en durven te vertrouwen op iemand die daar vele jaren voor heeft gestudeerd.

Trok in eerste instantie ook de diagnose niet in twijfel, maar we zijn nu ruim een half jaar !! verder. Dit had ik na deze diagnose niet verwacht, daarom begin ik dus te twijfelen, ook omdat de conditie van snow ( gelukkig) niet achteruit lijkt te gaan. Geef hem voor alle zekerheid toch maar dagelijks lugol door zijn water ( heb uiteindelijk niets meer te verlieen0, Snow kreeg en krijgt uitstekend zaad te eten, krijgt ook extra vitamines dagelijks. Vind het opzich prima om een vogelarts te vertrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat je je eigen intuitie maar 100% opzij moet zetten !! Snowy is na ruim 6 maanden na de diagnose tumor, gelukkig nog springlevend met meer praatjes dan ooit, en ja ik hoop !!