Goede kooi afmeting?

Gestart door Gerja, juli 31, 2010, 14:48:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerja

Ik heb een tijdje terug een kooi gekocht voor 1 grasparkiet.
In september wil ik een parkiet kopen.
Dit is de afmeting van de kooi:
Breedte 44,5 cm
Lengte 27 cm
Hoogte 40 cm

Is dit goed voor 1 parkiet?
Als ik later er toch 1 bij wil weet ik dat ik een groter moet kopen wat is een goede afmeting van een kooi voor 2 grasparkieten?

fullmetalgirl

#1
ik hanteer voor 1 parkiet altijd minimum maten van:
50x30x50,

en voor 2: 60x32x55

ik zou dus een andere kooi aanraden, die is namelijk erg klein :)
als je je budget verteld en zegt wat je ong. zoekt kunnen we misschien voor je meedenken?

taar95

ik vind het persoonlijk ook best klein voor een parkietje.. ik vind dat als ze niet uit de kooi zijn toch wel de r uime moeten hebben!

Gerja

Ik heb wel 70 euro ongeveer over voor een kooi. Ik werk 20 uur in de week. Maandag en dinsdag van 9 uur tot 12 uur en van half 2 tot half 4. Hetzelfde geldt voor de donderdag en vrijdag. Woensdags ga ik werken bij de dierenbescherming uren op die dag is nog onbekend. Wat kan ik beter dan doen 1 of 2 grasparkietjes? Als je 2 neemt hoe maak je ze dan tam? Ik woon bij mijn ouders en mijn moeder is meestal wel thuis.

Gerja

Als het goed is krijg ik binnenkort 1 grasparkiet erbij dan heb ik 2 grasparkieten. Nou zeggen ze op een andere forum dat deze afmeting aan de kleine kant is voor 2. Afmeting B 59 x D 33 x H 57 cm.
Ze mogen niet de hele dag vliegen in de kamer.
Daar raden ze mij deze afmeting aan B 70 x D 60 x H 55 cm.

ParkietenLover

Voor 2 parkieten : 70 x 60 x 55 cm . Maar groter is beter . want mijn kooi was 111 cm .

Moppers

Hoe groter, hoe beter. Je hebt een vrij ruim budget, dus ik zou voor het grotere formaat gaan.
Als je twijfelt of een bepaalde kooi geschikt is of niet, of als je twijfelt tussen twee (of meer) kooien, dan kan je hier een linkje plaatsen en zullen wij er naar kijken.

CiteerWoensdags ga ik werken bij de dierenbescherming
Dan wordt je een collega van me! Ik werk voor afdeling Delfland.

lovesbudgies

Citaat van: Gerja op oktober 12, 2010, 18:47:11
Als het goed is krijg ik binnenkort 1 grasparkiet erbij dan heb ik 2 grasparkieten. Nou zeggen ze op een andere forum dat deze afmeting aan de kleine kant is voor 2. Afmeting B 59 x D 33 x H 57 cm.
Ze mogen niet de hele dag vliegen in de kamer.
Daar raden ze mij deze afmeting aan B 70 x D 60 x H 55 cm.

Daar ben ik het mee eens.
Zo zie je, iedereen heeft weer een andere mening, ook niet alle leden van 1 forum zijn het met elkaar eens.

Voor 2 parkieten zou ik zelf de Montana Memphis II kiezen, deze kooi gaat jarenlang mee en is van een hele goede kwaliteit.
Ik vind deze veel beter dan Ferplast en ook de prijs/kwaliteit is beter. Ze zijn 100 euro, maar ik heb ze ook van 75 gezien of
tweedehands nog goedkoper. Ook de Hagen Vision kooien zijn van een goede kwaliteit.

Gerja


ParkietenLover

Deze kooi lijkt me goed . Bijna zo groot als mijn kooi : http://kooiengigant.nl/product_info.php?cPath=21_27&products_id=2174     Mooie ruime kooi , maar er passen geen badjes op , de opening is te groot .

ParkietenLover

Wacht , ik ben dit tegengekomen : http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,22435.0.html
De eerste reactie Ferplast Record 4 , voor 2 parkieten. Ik neem aan dat jij die hebt ?

Gerja

Ja de Ferplast Record 4 heb ik.
Op Zooplus heb ik een mooie houten kooi gezien Grasparkietenkooi Diana van dennen hout.
Die kost 229 euro alleen de kooi, en de onderkast 99 euro.
Ik laat het nog even zo, en ga sparen.

lovesbudgies

De link van marktplaats die je eerder geeft gaat over de Montana Memphis II, prima kooi, groot genoeg.
De Diana is ook groot genoeg. Ik heb beide en persoonlijk vind ik de Montana beter qua prijs/kwaliteitverhouding.