ons parkietje kruipt heel gek!!!!

Gestart door nannyjeff, juli 31, 2010, 13:43:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

nannyjeff

hallo lieve lezers,

wij hebben sinds 2 dagen een jong parkietje van 3 a 4 weken oud!
we moeten hem dus nog 3 a 4 keer per dag voeren, en niet omdat we dat nu zo graag wilden hoor, maar vrienden van ons die hadden eindelijk een nestje bij hun parkietjes, nu was hij de enige die het overleeft had, en nu lag dus 2 dagen geleden de moeder dood in de voliere, en ze hadden zelf geen tijd om hem nog te voeren met de hand en toen vroegen ze mij, en aangezien wij dus ook al een bourke parkietje hebben, super tam, leek me dat wel een hele uitdaging om dat te doen!
maar heb dus heel weinig ervaring met zulke kleine pietjes! maar nu dus eindelijk mijn vraagje :P
als ik hem uit zijn doosje haal om eten te geven, dan ligt ie helemaal plat op mijn hand, en probeert heel snel weg te racen van mijn hand af!
en dat doet ie heel erg vreemd, hij blijft zo heel plat liggen, en raced dan met zijn pootjes zo snel mogelijk naar een donker plekje toe!!!
echt het lijkt dan net een klein muisje die over de vloer heen rent!!! heel gek, is dat normaal??????
en zijn pap moet die nog heel dun, of moet ie wel wat knabbelen eraan!!! jeetje lijk zo wel heel erg onervaren, nou ja dat ben ik ook wel een beetje daarmee!!
hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven of dat normaal gedrag is!!!!



alvast bedankt

fullmetalgirl

het is heel normaal gedrag :)
een donker plekje is veilig,
en aangezien ze nog niet super op hun benen staan liggen ze graag.

aangezien het parkietje 3/4 weken is mag je de pap zo dik maken als vla of yoghurt :)
verder kun je al een streng trosgierst in de doos leggen of nog beter verhuizen naar een kooitje met een streng trosgierst :)
bij 4 weken zal hij namelijk zijn eerste pogingen vliegen uitproberen :)
en daar heb je ruimte voor nodig. beetje klim oefeningen is ook leuk :)

hier racede de handopfok grasparkiet zo de tafel af, ook al kon hij nog niet vliegen...

nannyjeff

okay super heel erg bedankt..
want het is zo'n schatje!!
we hebben ook al een parkietenboom in aanmaak haha.. die hadden we al voor ons bourke parkiet gehaald, nu moeten we hem nog helemaal aankleden met leuk spul!!
maar het ging me echt om dat kruiperige haha.. ik denk nou ik weet niet of dat wel zo goed is!!
en hoeveel geef jij je handopfok parkietjes dan???ik heb een spuitje van 10 ml.
en hij eet ongeveer de helft! is dat genoeg?

fullmetalgirl

meestal wordt er gezegd 10% van lichaamsgewicht,
bijna de helft van je spuitje zou dus erg mooi zijn.

let vooral op zijn gewicht, boven 50gram is wat veel,
en onder 30gram is wat aan de lage kant voor zijn leeftijd :)

nannyjeff

ik zal als ik zo thuis kom gelijk kijken hoe zwaar ie is!
zodra ik een foto toestel heb zal ik eens wat fotootjes maken van onze pietjes!! kan ik ze mooi aan jullie tonen, dan weten jullie allemaal ook over wie ik het heb!!
maar fullmetalgirl heel erg bedankt voor je reactie!! ben nu een stuk wijzer en opgeluchter!! dank je!!!


fullmetalgirl

handopfok is niet makkelijk,
dus als je meer vragen heb wees niet bang om ze te stellen :)


nannyjeff

na alles geprobeert te hebben, bij de dierenarts geweest, die wisten ook niet wat ie had, hij viel steeds om, kon zijn kop niet omhoog houden, is onze pietie toch overleden!!
helaas!! vind het ook heel zielig alleen het is wel het beste voor hem!!
bedankt voor de reacties! jammer genoeg was ie dus echt niet gezond!

groetjes!!!

hillie

Wat naar voor je, maar je heb alles gedaan wat je kon doen.
sterkte met verlies van je parkietje :(