Moeder van onze eitjes dood! Wat kunnen we doen?

Gestart door Angelique en Jolanda, juli 26, 2010, 18:54:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Angelique en Jolanda

Ons vrouwtje was bezig aan haar 2e leg waar zij al 5 eitjes in heeft gelegd, nu
keken we net in haar broedhok en zagen wij haar dood liggen! Is er iets wat we kunnen doen.
Kan iemand ons advies geven. Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Grasparkieten kwekerij

Heb je andere popjes die aan het broeden zijn?
Dan kun je de eieren verdelen bij de andere popjes.

Misschien heeft de pop legnood gehad.

Gr. Denise

Angelique en Jolanda

We hebben geen andere popjes, morgen avond krijgen we een nieuw popje
maar we weten niet of de eitjes dat halen en of zij al direct gaat broeden.
Zij heeft nog nooit een leg gehad.
Kunnen de eitjes tot morgen wachten als we ze warm houden met washandjes om het toch te proberen met
het nieuwe popje.

Grasparkieten kwekerij

Het is moeilijk om een popje dat zelf geen eieren heeft te gaan laten broeden.
Al helemaal als ze net in een nieuwe omgeving komt.

De eitjes kunnen wel een dagje kouder liggen maar veel langer niet.
Misschien ken je iemand die op het moment koppels heeft die aan het broeden zijn.

De eieren kunnen ook in een broedmachine maar het voeren van de pas geboren grasparkietjes is heel erg moeilijk.

Gr. Denise

Angelique en Jolanda

Bedankt voor je snelle reactie!
Er is op dit moment niemand in de omgeving die parkietjes heb!
Waar kan je een broedmachine vinden, ik denk dat het voeren van de babyparkietjes ook
overgenomen kan worden door de vader die voerde de vorige baby´s ook.

Groetjes Angelique

Grasparkieten kwekerij

Een broedmachine is wel heel duur.
Je kan ze vinden op verschillende websites.

Een vaderparkiet heeft zelf geen kropmelk dat hebben de jonge baby parkietjes de eerste dagen nodig.
Alleen een pop kan kropmelk aanmaken.
De vader parkieten voeren inderdaad de jonge grasparkietjes mee maar in de eerste dagen voerd alleen de moeder de jongen met kropmelk.

Gr. Denise

Angelique en Jolanda

Bedankt voor je hulp we gaan het proberen met het nieuwe vrouwtje en als we morgen geen
resultaat zien dan gaan we kijken of we op korte termijn een broedmachine ergens vandaan kunnnen toveren!

Groetjes Angelique

lovesbudgies

Jeetje wat lastig Angelique. De kans is echt heel klein dat het nieuwe popje op de eitjes gaat broeden, tot die tijd moet je de eitjes warm houden,
dit kan met een warmtelamp. Met een warmtelamp en de eitjes regelmatig draaien kom je redelijk in de buurt van een broedmachine... broedmachines zijn namelijk echt heel duur, honderden euro's.

Waar woon je dan? Misschien is er wel iemand van het forum met een nestje, anders acht ik de kans klein dat deze eitjes uit gaan komen... en dan nog
als ze uitkomen krijgen ze geen kropmelk, zoals Denise ook al zei.

fullmetalgirl

handopfok vanaf dag 1 is erg zwaar,
heb je wel de tijd om om de 2 uur eten te geven?

beste is iemand vinden die een nestje heeft zitten.

k_i_m_m_y89

handopfok raad ook ik uit ervaring heel hard af. Een dag om de 2 uur is vol te houden maar zo n tijdje doorgaan en ook de nachten, breekt je op. En ze hebben het nodig, willen ze het redden. En 5 stuks...
Ik had een nestje van 8 jongen waarvan de jongste een weekje. Toen riep iedereen al dat de jongste 2 het sowieso niet zouden redden. Na geen vrije tijd meer te hebben, hebben ze het allemaal met geluk gered. Maar in het begin waren we met zijn 2en na 8 jongen klaar, kwartiertje pauze en dan weer bij de eerste beginnen. Zucht..  Ik zou het niet zomaar meer doen (tenzij ze anders echt dood gaan en niemand er is om het te doen). Maar het is heel moeilijk, heel veel geduld, hele dagen tijd nodig en echt kleine kans dat ze er doorheen komen.
En tja kropmelk had ik geluk mee maar dat is toch lastig met handopfok en ook weer hele kleine kansen.

Ik hoop dat je eitjes het redden!!  heel veel succes!!

Angelique en Jolanda

Helaas hebben de eitjes het niet gered!
Het is heel vervelend en als ze het wel hadden overleefd hadden we er
alles aan gedaan om te zorgen dat ze het zouden redden en al onze tijd
erin gestoken!
Bedankt voor alle reacties en tips!

Groetjes Angelique en Jolanda