Bio Box zaadjes

Gestart door karin v h, juli 26, 2010, 16:15:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Kan iemand mij vertellen bij welk internetbedrijf ik zaadjes kan bestellen voor de Bio Box. Ik heb ze een hele tijd in Apeldoorn besteld maar ik kan het bedrijf niet meer vinden (in ieder geval de zaadjes niet meer). Zij hadden meerdere soorten die nogal in de smaak vielen hier. Nu heb ik voor mijzelf wel Broccolikiemen, Radijskers en Basilicumkiemen liggen maar ik weet niet of de parkietjes die wel mogen hebben.
Maar misschien kan iemand mij een hint geven waar ik de zaadjes o.a. kan krijgen.

Kleintjes

Ik weet dat bijvoorbeeld de Vogelkelder ze heeft / had. Ikzelf koop ze in Duitsland, hier net over de grens ligt 'n grote dierenspeciaalzaak en daar zijn ze ook nog niet eens zo gek duur.

Hoe 't zit met andere dieren(speciaal)zaken in NL en Belgiƫ weet ik niet helaas.

Mocht je nergens iets kunnen vinden dan is 't misschien mogelijk dat ik je kan helpen door bv ze op te sturen, maar dat regelen we wel als 't nodig zou zijn.

Ik zou eerst even kijken of anderen weten waar je de navullingen kan verkrijgen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

karin v h

Ik heb hier bij de dierenwinkels gevraagd maar ze hebben het nergens. Zelfs bij Pets-place kenden ze het niet eens.
Dus vandaar dat ik nu toch maar weer ga uitwijken want alles is 'op'. :D

Kleintjes

Even aanvullende vraag: Welke regio is 'hier'?
Beetje alstig gokken voor ons hahaha :P
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

lovesbudgies

Vreemd, de bioboxzaadjes zijn gewoon van Vitakraft, als de dierenwinkel Vitakraft voer verkoopt zou je zeggen dat ze ook gewoon de bioboxzaadjes moeten kunnen bestellen.

Kleintjes

Citaat van: lovesbudgies op juli 26, 2010, 21:03:03
Vreemd, de bioboxzaadjes zijn gewoon van Vitakraft, als de dierenwinkel Vitakraft voer verkoopt zou je zeggen dat ze ook gewoon de bioboxzaadjes moeten kunnen bestellen.

Dat klopt inderdaad, maar meestal zit je dan meteen aan 'n hele doos vast als ze de Biobox niet standaard in 't assortiment hebben.

Ik zal nog eens even verder jagen met Google en eens kijken of die wat vindt.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

karin v h

Sorry Hier is Arnhem. Dus ook niet de kleinste plaats. Ik ben 4 dierenwinkels langs geweest. >:( Echt de zaken ken het hier niet eens. Ik kwam in 1 winkel waar ze vitakraft verkopen en die heeft het zelfs aan de vertegenwoordiger gevraagd maar het wordt hier niet geleverd. Waarom weet ik niet.

lovesbudgies

Als je het echt niet kan krijgen dan kan ik hier wel even kijken of ze ze nog hebben en je een zakje opsturen.

karin v h

Het hoeven ook niet de originele zakjes te zijn het mogen ook andere zaadjes zijn als ze maar goed zijn voor parkietjes.
Lovesbudgies, laten we even kijken of er nog iemand komt met een adresje en anders hou ik mij zeker voor 2 zakjes aanbevolen. ;)

Parkieten-Freak

#9
Ik heb ooit voor Safrena een doos met navul-zakjes besteld bij een Dobey's dierenwinkel.
Deze winkel is er niet meer. Ik zal het wel eens bij de Pets place in mijn woonplaats navragen, het personeel is daar erg behulpzaam en vriendelijk.
Ze bestellen ook altijd de Vitakraft "Country home" (bosgrond) voor me. :)


karin v h

Ik ben benieuwd, ik heb hier een tijdje met de leidinggevende van de winkel staan praten en zij kende het totaal niet. Ze zei alleen als er heel erg veel vraag naar was dan wilde ze het wel eens voor mij uitzoeken of eraan te komen was. Dit was dus bij Pets Place.

Parkieten-Freak

Ik zal morgen even langs de dierenwinkel gaan om het na te vragen. ;)


karin v h

Dank je wel, ik ben reuze benieuwd. :)

Parkieten-Freak

De Pet's place dierenwinkel in mijn woonplaats kan ze niet bestellen. Pet's place koopt namelijk in via een groothandel, ze bestellen niet rechtstreeks bij Vitakraft.
Probeer het anders eens bij een andere dierenwinkelketen. De Dobey's dierenwinkel heeft het destijds apart voor me besteld, misschien kan dat nu ook nog. Helaas kan ik het meer voor je navragen, want de Dobey's in mijn woonplaats Nuenen is opgeheven.
Succes!  ;)


karin v h

Er zijn hier helaas geen dierenwinkelketens anders zou ik dat proberen.
Maar bedankt voor het navragen. Ik vind het alleen vreemd dat ik het nergens via het internet kan kopen. ;)

lovesbudgies

Ja vreemd he! Ik gebruik net als Parkieten-Freak ook altijd Country Home en dat is hier ook vrijwel nooit te krijgen.
Ik zal binnenkort even bij de dierenwinkel hier in de buurt kijken, laatst hadden ze de zakjes nog gewoon.

Parkieten-Freak

#16
Bij Pet's Place kan je "Country Home" bestellen LB, voor mij hebben ze vanmiddag een doos met 5 zakken besteld, die kan ik eind volgende week ophalen. :)


karin v h

Misschien een stomme vraag maar wat is country home?

Parkieten-Freak

Country home is een soort bosgrond. Een mengsel van zaagsel, takjes, blaadjes, gedroogde bessen en dennennaalden.
Ik strooi het bovenop de bodembedekking. (Op dit moment gebruik ik beukensnippers).
Croky vindt het leuk om er in rond te scharrelen.


RicoBella

Ik heb die zaden inderdaad ook thuis en ze zijn enorm handig!
Ik haal mijn vogel"dingen" net over de grens in Duitsland zoals al eerder geschreven werd hierboven. In een grote Multi supermarkt zit ook een Multi-Zoo, waar heel veel dingen te krijgen zijn voor vogels (je kunt het je zo gek niet bedenken). Bovendien is het echt vele malen goedkoper dan in Nederland. Dus echt een aanrader als je in staat bent om een keer naar Duitsland te gaan (even googelen waar je het beste heen kunt gaan). Ik koop dan gelijk groots in! Ik ben er net geweest en ben met een zakje bezig, heb nou nog 1 navulling. Maar ik wil best als ik weer heenga wat voor mensen meenemen! (dit kan alleen nog wel een poos duren...)

;D

RicoBella

Ben net weer naar Duitsland geweest en heb wat extra zakjes meegenomen! ;D
Als er mensen zijn die er nog belangstelling voor hebben dan moet je even een pb sturen.

En mocht je dit niet willen, dan heb ik nog een tip: zelf gebruik ik ook wel eens de zaden van het gewone parkietenvoer en deze laat ik dan kiemen. En er zijn ook zaadjes op internet te bestellen van vogelmuur.. :)

Joyce

Ik woon aan de grens met Duitsland. 5 Minuten bij mij vandaan ligt een zaak genaamd Zoo&Co. Een grote Duitse dierenzaak met een breed assortiment (en netjes verzorgde winkel). Ik heb zaterdag ook zo'n BioBox gekocht. De navullingen voor de BioBox kosten hier 69 cent, daar kun je het echt niet voor laten liggen  ::)