Parkietenkwekers in de buurt van Nijmegen

Gestart door joris123, juli 20, 2010, 13:59:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joris123

Hallo parkietenfreaks,

Begin augustus ga ik mijn eerste (gras)parkietje nemen en hoop er heel lang veel plezier mee te hebben. Graag zou ik een jong mannetje willen van een kweker in de buurt van Nijmegen. Nu heb ik nog een aantal vraagjes:
- Wanneer kun je een (gras)parkiet het beste nemen? Ik dacht zo jong mogelijk. En zo ja, wanneer zijn ze te "oud"?
- Waar in de buurt van Nijmegen zijn kwekers te vinden?

Andere tips vind ik denk ik wel op het forum over de aanschaf van je eerste parkietje, maar geven van tips zijn natuurlijk ook welkom!

Mirjam

Ha,

Het is verantwoord wanneer een grasparkietje vanaf 8 weken bij de ouders vandaan gaat.
Een kenner kan dan inmiddels zien of het een mannetje of een popje is (alhoewel er altijd wel eigenwijsjes zijn, die hun geslacht toch nog geheim weten te houden).
8 weken is ook een prima leeftijd om een vogeltje tam te gaan maken..
Als je op zoek gaat naar een hobbykweker heb je kans dat je al een redelijk tam vogeltje treft. Hij of zij zal ze dan regelmatig uit het blok halen en laten wennen aan handen en aanrakingen.
Succes

snerdje

Hoi!

Ik heb nu ongeveer twee weken een tweede parkiet erbij. Ik heb deze bij een hobbykweker gehaald in eindhoven. Misschien heeft ze er nog wel zitten. Ze hebben de juiste leeftijd nu om weg te gaan en zijn in een goede omgeving opgegroeid.

Als je geïnteresseerd bent stuur me dan een pb'tje dan geef ik je haar e-mail adres en kun je eventueel contact opnemen.

Groetjes Marijke :)

Wouter

Citaat van: joris123 op juli 20, 2010, 13:59:16
- Waar in de buurt van Nijmegen zijn kwekers te vinden?
Ik had een paar maanden terug op marktplaats een kweker gevonden in Groesbeek. Deze zag er goed uit. Marktplaats dus in de gaten houden. ;)

Een parkiet mag weg bij de ouders als hij/zij zelfstandig kan eten en niet meer gevoerd wordt door de ouders. Te oud om ze tam te maken zijn ze nooit, al zul je wel meer geduld moeten hebben bij een ouder parkietje. Vooral het karakter is van belang bij het tam maken. Een angstig parkietje zal minder snel tam worden dan een nieuwsgierig parkietje.