Plek op snavel

Gestart door bart0n, juli 19, 2010, 22:08:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bart0n

Hallo allemaal,

mijn parkiet heeft een rare plek op ze snavel sinds een paar dagen. Ik vind het er erg eng uitzien, maar kan niet naar een dierenarts ( me ouders zijn op vakantie 3 weken, en ik heb de oppas op het huis ).

Weten jullie wat dit is?

Hier een foto:


(Sorry voor de slechte kwaliteit, me ouders hebben de foto camera mee, dus moet het met mijn webcam doen)

Ik ben nu bezig met zijn hele hok goed schoon te maken, heb alles nu in de vaatwasser zitten.

Alvast bedankt!
Bart

Parkieten-Freak

Even een vraagje: is deze afwijking in een paar dagen tijd ontstaan?


bart0n

Ik merkte 3-4 dagen geleden een klein plekje op zijn snafel. Maar het ziet er nu dus zo uit.

Hij eet tevens wel gewoon, heb net zijn hok weer in elkaar gezet, en hij eet van zijn snoepstaaf.

Bart

Parkieten-Freak

Toch even goed in de gaten houden Bart. Als het erger wordt zou ik toch proberen of het mogelijk is om met je vogeltje naar een dierenarts te gaan.
Als het niet erger wordt, dan kun je wachten met een bezoekje aan de dierenarts tot je ouders weer thuis zijn.


bart0n

Oke bedankt! Waar lijkt dit op? Of kunnen jullie mij dat ook niet vertellen?

Bart

p.s. ik zal over een paar dagen nog wel een foto maken en erop zetten, kunnen jullie er ook naar kijken aangezien jullie er meer verstand van hebben dan mij.

Caradow

Is hij misschien ergens tegenaan gevlogen? Het zou een bloeduitstorting kunnen zijn.

bart0n

Het zou best kunnen dat hij ergens tegenaan is gevlogen, wat hij ook vaak doet is "naar zijn kooi spijlen happen". Weet niet echt hoe ik dit kan verwoorden, maar dan hapt hij hard tegen een kooi spijl aan.

Daarnaast mag hij van mijn als ik thuis kom van werk ( vakantiebaantje ) altijd uit ze kooi. Omdat hij anders de hele dag in zijn kooi zit.

bart0n

De plek is nu helemaal weg  ;D

Het is nu niet meer nodig om naar de DA te gaan als mijn ouders terug komen van vakantie toch?

Bedankt allemaal!
Bart