toevoegingen aan drinkwater

Gestart door tsjielpie, juli 19, 2010, 12:17:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tsjielpie

Je ziet wel eens van die druppeltjes liggen bij de dierenspeciaalzaak om aan het water toe te voegen.
Ik bedoel met name vitaminendruppels e.d
Is het zinvol om dit bij je parkieten eens in de zoveel tijd toe te voegen aan het drinkwater?

Parkieten-Freak

Als je parkiet gezond en gevarieerd eet, is het niet zinvol om extra vitaminen toe te dienen.


tsjielpie

Nou hier eten ze allen zaad maar heb vandaag een flesje van Bogena gehaald en een paar druppels door het water gedaan
Hoop alleen niet dat ze nu op de kop gaan vliegen. ::)
Vond het water wel behoorlijk geel kleuren dus ik denk dat je aardig op moet letten met dat spul.

Mars

Ik zou liever het water aanzuren met appelazijn, zeker met dit warme weer.
Daar zitten ook vitamines in, zorgt er voor dat schimmels en bacterien minder kans maken en is dus heel gezond.

5 ml op een halve liter (even afmeten, maar het is een ongeveer een kleine eetlepel). Te koop bij oa AH.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

lovesbudgies

Ik zou ook niet kiezen voor extra vitaminen maar voor het aanzuren van het water en ervoor zorgen dat de parkieten
gevarieerd gaan eten. Lukt dat niet, zet ze dan over op pellets.

Joyce

In plaats van appelazijn kun je ook Roosvicee (met de gele dop) aan het water toevoegen. Het is goed voor extra vitamines en ze vinden het erg lekker.

lovesbudgies

Even ter aanvulling: in Roosvicee zit ook suiker, geef dit niet vaker dan 1 keer per week. Appelazijn daarentegen mag elke dag.

tsjielpie

Nou nog even een kleine update:
Gebruik het nu een aantal weken en ik moet zeggen dat m'n twee huisgenootjes tieriger en rumoeriger zijn als ooit tevoren.
Vooral het vrouwtje is erg veel bezig met het speelgoed dat in de kooi hangt en het mannetje ziet er ook stralend uit (geldt trouwens voor allebij.)
Ontlasting is normaal dus volgens mij heeft het een positieve uitwerking.
Ondertussen nog even een badje gekocht dat je voor het deurtje kan hangen maar aangezien ze in een valkparkietenkooi zitten en het bakje erg ver de kooi insteekt is het geen succes.
Wordt erg veel in gepoept en zit vol met veertjes en zaad dus iedere dag verversen is gewoon nodig.
Desondanks geen resultaat en het wordt niet als "zwembad" aangezien.
Weer een ervaring rijker maar zo te merken hebben ze genoeg aan elkaar en het speelgoed.