Ik wil een parkietje! :)

Gestart door Mattanja, juli 14, 2010, 17:14:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Citaat van: ronald95 op juli 18, 2010, 18:04:43
dan zie ik geen probleem tenzij je parkieten zelf een weg naar beneden vinden maar zo kan je natuurlijk bezig blijven  :P

Als ik het goed begrijp zie jij geen probleem. Ik weet niet of je daar blij mee moet zijn.



ronald95

als er geen probleem is moet je toch blij zijn als de katten niet naar boven kunnen kunnen ze de parkieten ook niet aanvallen

Mattanja

Ja inderdaad :P

Maarrr goed nieuws! Vanavond ga ik een parkietje halen! Bij een hobbykweker, die een kennis kent. Ik heb een spiksplinternieuwe kooi staan
en heb er superveel zin in! De eerste dagen even laten wennen, en dan lekker tam maken! Maar ik had nog een vraagje, namelijk of je het beste zoveel mogelijk spullen uit je kooi hebt? Want ik heb ook een hamster, en daarbij kreeg ik eens het advies niks erin te zetten (behalve een bakje enzo) omdat hij dan sneller tam wordt. Voor de parkiet vind ik dit echter zielig (alleen bakjes en stokjes) dus er zit sowieso een schommel in en een spiegel met belletjes. Oja, en een trappetje. Maar is dit genoeg? En klopt het dat hij dan sneller tam wordt omdat hij naar jou toe moet komen om vermaakt te worden?

vera1982

alvast gefeliciteerd met je nieuwe parkiet je straks kan bewonderen :)
mijn mening is om altijd speeltjes in de kooi te hangen, minimaal 2 soorten. je parkietje wil ook graag spelen als jij hem niet vermaakt. ik heb zelf slechte ervaring met een spiegeltje gehad, mijn parkietje begon erg te bijten. wat ik vaker voorbij heb zien komen op dit forum is om liever geen spiegeltje op te hangen.
verder heb geduld met tam maken, elk parkietje is anders en de een leert het sneller dan de ander.
succes.
groet, vera

Mars

Het effect van een spiegeltje kun je zelf even uitproberen. Sommige parkietjes worden er tammer van door het spiegeltje te gebruiken om ze op te laten stappen.
Maar sommige parkietjes worden er te veel verliefd op. Gun je parkietje wel 2 weken de tijd om te kijken hoe het spiegeltje werkt: het kan zijn dat je parkietje er de eerste dagen heel anders op reageert, dan na een dikke week.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..