heeft mijn parkiet last van de warmte of is hij ziek??

Gestart door rianne, juli 14, 2010, 11:00:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rianne

hallo, mijn zusje heeft nu bijna al een jaar een parkietje, alleen nu is de van de week op vakantie gegaan en het vogeltje is helemaal van slag, ik zeg niet dat dit komt doordat zij op vakantie is maar hij ademt heel erg snel, zijn ene vleugel hangt een beetje langs zijn lichaam, hij eet en drinkt bijna niet meer, zijn ontlasting is nog wel hetzelfde alleen hij poept niet meer zoveel als voorheen. hij maakt zichzelf ook niet meer schoon en ik weet gezonde vogels die doen dat wel altijd.
zouden jullie weten wat ons parkietje zou kunnen hebben?? ik heb al een afspraak voor vanmiddag gemaakt bij de vogeldierenarts omdat ik het niet vertrouwde en ik vind het ook zo zielig als mijn zusje terug komt dat haar vogeltje dood is.
hoop dat jullie advies voor mij hebben wat ik kan doen.
groetjes

sumatraantje

Het eerste wat ik altijd doe bij een piet die een beetje raar doet is
een beetje druivensuiker door het water. dit is echt een wondermiddeltje.
dit geeft je piet nieuwe energie als hij zich niet lekker voelt, daarna zou ik naar de DA gaan.

Parkieten-Freak

Het parkietje van je zusje is duidelijk niet in orde, heel verstandig dat je even naar de dierenarts gaat.



rianne

jah ik kan wel druivensuiker door het water heen doen maar hij drinkt ook helemaal niks, dus toen dacht ik dan geef ik het via een pipetje maar dat lukt ook niet dus daarom ga ik maar even naar de dierenarts. ik heb ookal water op hem gesproeit voor verkoeling maar dit vind hij helemaal niet leuk. maar wel een goeie tip voor de volgende keer als ik merk dat hij wat verzwakt ofzo is, dan probeer ik eht eerst met druivensuiker door zijn water heen.

ik had ookal gezasept gekocht en beavita want mijn vriend zij dat dat ook helpt tegen infecties en dat hij meer vitamine binnen krijgt. maar dit moet ook door het water heen en dat drinkt hij niet. jullie horen het wel wat de dierenarts gezegt heb.
wat is trouwens het AD?? of is dit een hele stomme vraag??

groeten

Parkieten-Freak

DA = dierenarts.

Een ziek vogeltje moet je niet natspuiten, ook niet laten baden. Verder zou ik geen Gezasept geven. Dit is een ouderwets middeltje waar je niet veel goeds van kunt verwachten. Vitaminen eigenlijk alleen geven na overleg met de dierenarts.


rianne

okey doe ik. ik heb nu een afspraak bij een dierenarts dus ben benieuwd wat hij te zeggen erover heeft. hopelijk gaat hij niet dood want dat vind ik ook weer zo zielig voor mijn zusje als ze thuiskomt. maar heeft jullie parkietje geen last van de warmte?? en als ze dat hebben wat doen jullie eraan dan??

Parkieten-Freak

Mijn parkiet heeft geen last van de warmte, het is 25,5 graden in de huiskamer.


rianne

maar denk je dat mijn parkiet misschien last heeft van de warmte??

sumatraantje

lijkt me stug als hij binnen staat.
maar ik denk dat je nu gewoon moet wachten
op een diagnose van de DA. dan weet je waarschijnlijk veel
meer over je piet   :)

rianne

ik ben bij de dierenarts geweest en hij vertelde dat hij erg benauwd was, en waarschijnlijk op de tocht heeft gestaan, hij heeft hem een antibioticakuur gegeven en hij vertelde dat we hem veel water via een pipetje toe moesten dienen in de hoop dat hij zo aansterkt en weer de oude word. hopelijk gaat het morgen weer wat beter met hem en na deze antibioticakuur helemaal.
verder moesten we hem ook veel meer gevarieerd voedsel geven, hij krijgt nu zaden,grit,krachtvoer en veel fruit. maar dit was niet genoeg zei de dierenarts. we moeten hem nu een soort mengelmoes van pap,yoghurt,melk,honing enz geven. als energieshot moeten we hem de komende dagen via de pipet limonade met water geven. dit doen we dan ook nu zeker, want we willen niet dat hij onder de zolen is als mijn zus terug s van vakantie.

groeten

sumatraantje

Nou, fijn dat er een oplossing was voor je piet  ;D

rianne

daar ben ik weet, ik ben nu anderhalf week geleden met het parkietje van mijn zusje naar de dierenarts geweest en hij heeft toen 3 spuitjes gegeven, 1 voor antibiotica, 1 voor vocht en 1 voor ontstekkingsremmend. we hebben een antibioticakuur meegekregen die we 2 weken moesten geven, ik weet even niet meer hoe het heette. dit hebben we hem 2 keer per dag gegeven en je zag hem met de dag opknappen, ik ben erg blij dat hij het toch gehaalt heb, want ik was bang dat hij het loodje ging leggen. hij heeft dus een soort van luchtweginfectie gehad waardoor hij zo snel ademde. nu fluit hij weer en is hij weer lekker aan het rennen want ons parkietje kan helaas niet echt vliegen. ben blij dat hij weer bijna de oude is.
dit wilde ik even kwijt. groeten

Parkieten-Freak

Fijn dat het parkietje weer goed opgeknapt is Rianne, en bedankt dat je even laat weten hoe het afgelopen is!  ;)