Nieuw vogeltje

Gestart door mariska24, juli 07, 2010, 12:28:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska24

Hoi allemaal.

Het begon bij mij allemaal wel heel erg te kriebelen, en nu dat ik met het fotoboekje van mijn oude vogeltje bezig ben, kan ik het ook wat beter loslaten.

Ik heb gisteren een nieuw vogeltje aangeschaft bij een hobbykweker.
Ik ben erg blij met dit beestje, maar ooowh, wat is hij/zij anders dan Pietje. Toen ik Pietje net had kwetterde ze me al de oren van mijn hoofd. Maar dit nieuwe diertje, genaamt Misty, is heel rustig.
Dat vind ik wel een beetje eng, hij/zij wilt ook nog niet eten. Sinds gister al niet, dus heb ik vanmorgen maar de vogelarts in nijmegen gebelt. Die zij tegen me dat het waarschijnlijk door het wennen komt, en dat ik wat meerdere bakjes in de kooi moet ophangen, dus dat heb ik gedaan. Ik houd het nu goed in de gaten, maar hij vertelde me er wel bij dat als Misty morgen nog niet gegeten heeft ik naar hun toe moest komen.
Dus t is nu al spannend pffw...


Dit is Misty, hij/zij is wat witter, maar de foto is wat ongelukkig genomen denk ik.

karin v h

Strooi is wat eten op de grond of een klein stukje trosgierst, desnoods maak je aan de zijkant op de grond een klein hoekje waar de snippers weg zijn en dan strooi je daar wat zaad neer. Dit is héél gewoon hoor, alles is nieuw voor de parkietjes, hij wordt weggerukt uit zijn vertrouwde omgeving, in een kleinere kooi helemaal alleen. Dus ik zou het eten en het drinken maar eens even op de grond zetten. Komt vanzelf wel goed.

het is wel een schatje. :-*

EvelienM

succes! en wat een poepie zeg! :-)  :-*

mariska24

Dank jullie wel.
Enne...Misty kwam net op mijn hand zitten. Volgens mij had hij/zij niet door dat het mijn hand was.Maar dat was wel erg leuk. En ik heb Misty stiekem betrapt met van de bodem eten hahaha.
Gelukkig!!  :D