Gevonden omgeving delft! Grasparkiet, man, geel/blauw/grijs.

Gestart door fullmetalgirl, juli 06, 2010, 18:01:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fullmetalgirl

Gevonden!

grasparkiet blauw/geel/grijs

gevonden op een grote brug in delft :)
vrouw die de parkiet had gevonden had geen kooi vandaar dat de parkiet nu bij mij zit.

Het is een mannetje en was compleet uitgeput.
Hij is nu op kracht aan het komen en oogt zeer gezond en schat hem niet al te oud in.

Al aangemeld op amiveda
(plaats express geen foto omdat ik wil dat de eigenaar "bewijst" dat het zijn/haar parkiet is)

(ivm vakantie kan het zijn dat ik pas laat reageer op mail)

Moppers

Regelmatig wordt de Dierenbescherming gevraagd of ze 'dat en dat dier hebben opgehaald of gevonden', zo ook mijn afdeling (ook al hebben we geen ambulancedienst). Delft valt onder mijn afdeling, dus mocht er iemand bellen of mailen voor een kwijtgeraakt pietje, dan weet ik er bij deze vast vanaf.
Mocht je trouwens zelf niet voor het parkietje kunnen zorgen, dan kan je hem naar het asiel in de regio brengen, dat is 't Julialaantje in Rijswijk (www.asieljulialaantje.nl). Zij kunnen na 2 weken al op zoek naar een nieuw baasje als de eigenaar zich niet meldt, als particulier wordt een gevonden dier pas na een jaar je eigendom.

fullmetalgirl

Asiels zijn zeker een optie voor mensen die hem niet zelf kunnen houden,
ook al zou ik persoonlijk toch liever zien dat ze zelf voor een baasje zoeken :)

We hebben besloten het parkietje te houden wanneer er geen eigenaar meld..
Dus eigenaar hoeft niet bang te zijn dat hij over 2 weken al weg is :)

heb nog geen meldingen gehad dus ben benieuwd...

Moppers

CiteerAsiels zijn zeker een optie voor mensen die hem niet zelf kunnen houden,
ook al zou ik persoonlijk toch liever zien dat ze zelf voor een baasje zoeken
Niet iedereen heeft de mogelijkheid een dier een jaar lang te verzorgen, of de kennis om dat te doen.