mijn koppeltje wil /kan niet broeden

Gestart door dobbie, juli 05, 2010, 23:44:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dobbie

 :-\ Hallo allemaal,

Ik heb sinds december een koppeltje ,die het erg leuk met elkaar kunnen vinden.
Ik wilde heel graag een nestje hebben en heb me laten voorlichten door een dierenwinkel.
Ik heb een nestkastje gekocht maar tot heden nog niets gekregen ze willen nestkastje niet eens bezoeken.
Ik heb ook niet het idee dat ze er ooit in zijn geweest ,kan het zijn dat het nestkastje te groot is het is ongeveer
30 cm lang en 20 cm breed .Ik heb die gekocht omdat degene die het verkocht mij vertelde dat het oké was.
Ik heb het kastje op de grond gezet maar willen er niet in.
Nu heb ik zitten Google en zag dat het miss gewoon te groot is, en dat het moet hangen is dit zo?
Moet een nestkastje altijd hoog hangen want nu heb ik die op de grond staan,wat miss niet natuurlijk is.
Wie kan me tips geven zodat ik mijn koppeltje kan laten broeden
Het popjes nu ongeveer 2 jaar en het mannetje 1,5 jaar dus de leeftijd moet goed zijn.
Ook heb ik krachtvoer gezet en alles wat gezond moet zijn voor een gezonde parkiet.
Het licht is goed ,ze zijn op een rustige plek en eigenlijk hebben ze genoeg licht alleen als het donker word doe ik altijd een schemerlampje
aan omdat ik het niet leuk vind dat ze in het donker moeten zitten.
Nu in de zomer hoef het bijna niet want als ik ga slapen is het nog vrij licht.
Maar als het winter is dan zet ik een lampje aan.
De kooi is overig 1 meter lang en 50 cm hoog met een ronde boog dus niet plat.
Spelen doen ze niet echt veel want ze hebben elkaar en houden van elkaar ,al heb ik het idee dat het mannetje
soms achter het vrouwtje rent want soms ooo jeeeee dan is het raak in de kooi.
Wat kan ik doen om ze te laten paren ,waar kan ik nog mee helpen.
Gaat het uiteindelijk niet dan houd het natuurlijk op,wat ik jammer vind want wil het zo graag.
nou dat was mijn verhaaltje weer.
doei

Wouter

Kweken is niet zomaar iets. Als je wilt gaan kweken met je vogels, dan zul je daar eerst de noodzakelijke voorbereiding voor moeten doen. Bij kweken komt namelijk heel wat meer bij kijken dan alleen maar een nestkastje ophangen. Daarom is het belangrijk dat je je, voordat je een nestkastje ophangt, eerst goed inleest. Lees daarom deze pagina maar eens héél goed door.
Als je nadat je dit gelezen hebt nog vragen hebt mag je die natuurlijk altijd hier stellen.

Parkieten zullen niet zo snel op de bodem van de kooi gaan broeden, veel te gevaarlijk. Het zijn ten slotte prooidieren. ;) Hang daarom liever je nestkastje op. Soms heb je van die eigenwijze grasparkieten die gewoon niet willen broeden, hier kan forumlid hillie goed over meepraten. Jij kan verder niets meer doen dan alles voorbereiden. Er kan veel mis gaan bij broeden.

dobbie

Hallo Wouter,

Bedankt voor het reageren,ik heb die link al meerdere keren gelezen,maar zal er nog wel eens goed door lezen.
Maar ik heb wel besloten om een kleiner nestkastje te gaan kopen en op te hangen boven in de kooi.
Miss dat het dan wel lukt zo niet hou ik er mee op.
Ik zou het leuk vinden maar is geen must.
Dan geniet ik gewoon van die vogeltjes

gr Nancy