HELP!!! Grasparkiet doet raar

Gestart door Bozzy, juli 04, 2010, 14:30:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bozzy

Beste,

ik ben nieuw op deze forum, ik ben hier lid geworden omdat ik geen andere keuze had. Wie kan er mij helpen?

Ik zal beginnen met mijn uitleg: vandaag heb ik een grasparkiet gekocht op de vogelmarkt in Gent, deze was 5 weken oud en vond het interessant omdat het dan makkelijk tam te maken is. Heb ook een zeer grote kooi gekocht zodanig hij gelukkig zou zijn. Op die markt hebben ze mij aangeraden om hem te kortwieken, heb dit ook laten doen (aan beide kanten), maar eens ik thuis was heb ik gezien dat hij één kant van zijn vleugel te diep had geknipt. Bloedvaten in zijn uiterste geknipte slagpennen zijn zichtbaar. Ook heb ik gemerkt dat zijn linkerpootje achteraan beschadigd is en aan het bloeden was. Heb er een stoffen doekje tegen gehouden en de bloeding is gestopt. Nu zie ik dat mijn grasparkiet zeer ziek is en zelfs zijn ogen niet open kan doen, hij kan amper op een stokje omdat hij geen kracht meer heeft in zijn vleugels.

Wie kan er mij raad geven? Ik ben zo hopeloos geworden.. Heb er 120 EUR aan uitgegeven en heb geen geld meer over voor een dierenarts..

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten, Bozzy

vera1982

het beste advies is toch een dierenarts te bellen die in de lijst staat van deze website.

(Nu zie ik dat mijn grasparkiet zeer ziek is en zelfs zijn ogen niet open kan doen, hij kan amper op een stokje omdat hij geen kracht meer heeft in zijn vleugels)
toen je de vogel kocht was die toen al niet in slechte staat????? en het klinkt trouwens ook als zeer amateur-werk dat knippen gezien het eind resultaat.

succes ermee en wacht niet te lang met een dierenarts inschakelen als je nog langer van je parkiet wil genieten.



Bozzy

Beste,

ik was zodanig blij dat ik er zefs niet op lette..

met vriendelijke groeten, Bozzy

lovesbudgies

Kun je geen contact opnemen met de verkoper, misschien is de markt nog open?

Dit vogeltje heeft medische hulp nodig, ook als je er geen geld voor hebt. Je kunt de dierenambulance in je buurt
bellen en je situatie uitleggen, misschien willen zij je helpen. Je kunt het vogeltje ook naar een opvang brengen,
die kunnen het diertje wel de benodigde zorg geven.
Ook kan je een dierenarts in de buurt bellen en vragen of ze je vogeltje willen helpen en de factuur op willen sturen,
zo heb je wat tijd (meestal een maand) om het geld bij elkaar te krijgen. Leg ook hier je situatie uit.