Blind?

Gestart door Kleintjes, september 16, 2005, 19:36:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoi.
1 van de dames, Giny, is 'n lutino van 3 jaar. Ik vraag me af of ze soms langzaam blind wordt, evt doordat ze dus rooie oogjes heeft. Ze vliegt slecht en als ze al vliegt, vliegt ze ongeveer overal tegen aan. Ook gebruikt ze haar snaveltje vaak om te voelen of ze ergens kan staan e.d. Iemand n soortgelijke ervaring of misschien suggesties?
Alvast bedankt
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Welkom op het forum, Kleintjes!
Het is inderdaad zo dat Lutino's/albino's over het algemeen een slechter gezichtsvermogen hebben.
Ik heb wel een link voor je, waar je misschien iets aan hebt en waar je wat informatie uit kunt halen.
Het gaat niet over albinisme bij vogels, maar bij mensen.
Echter: rode ogen zijn rode ogen.......
http://www.nvbs-albinisme.nl/albinisme/lez...%20oogafwijking
Succes!


Kleintjes

Hartstikke bedankt voor je reactie. Ben er iets wijzer van geworden. Dat ze slechter kon zien wist ik al uit ervaring met t vorige popje dat ik had. Ook rode oogjes maar geen totale lutino. Zij is helaas overleden omdat ze epileptisch was en op n bepaald moment totaal doordraaide, ze was erg agressief geworden en hebben haat laten inslapen omdat t zo niet verder kon. Ze had er veel last en ook t mannetje had t zwaar te verduren.
Giny heeft ook altijd al slechter kunnen zien, maar ik heb n vermoeden dat t langzaam aan steeds slechter wordt. Ze reageert ook bijna niet als iets vlak bij haar oogjes komt.
Binnenkort ga ik met de 2 'oudjes' naar de dierenarts voor n klein bezoekje om te kijken of ze verder nog gezond zijn. Pino, t mannetje dat met Giny samenwoont, is al ruim 7 jaar en lijdt ook aan epileptie. Dus even laten nakijken of verder alles goed gaat. De 2 jongste deugnietjes zijn verder gezond, daar maak ik me niet ongerust over.
Nogmaals heel erg bedankt voor je reactie.

Groetjes en pootjes: Mij en de Kleintjes
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Carla

Veel geluk ! hopelijk valt alles goed mee

Parkieten-Freak

Ook namens mij veel sterkte! Hopelijk valt het allemaal mee.