broeden duurt nu al langer dan 21 dagen

Gestart door roshquas, juli 02, 2010, 22:16:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roshquas

ons popje heeft 7 eitjes broed echt heel trouw met het mannetje maar er is nog geen kleintje geboren wat te doen??

gr shirley en quinty

Wouter

Het kan zijn dat de eitjes onbevrucht zijn. In dit geval komen de eitjes niet uit, en dat is totaal niet erg. Je hoeft niets te doen.

roshquas

ze zijn wel melkwit?

is echt precies 21 dagen of kan t ook langer?

gr shirley

lovesbudgies

Het kan ook langer duren, als het popje niet meteen bij het eerste eitje is gaan broeden, dan duurt het
voor het eerste kleintje wat langer, ei 1 en 2 komen dan zelfs vaak tegelijkertijd uit... hoor je al wat piepen?

Als ze melkwit zijn dan zijn ze bevrucht, het lijkt mij een goed idee om ze te schouwen.
Doe hierbij handschoentjes aan en hou de eitjes tegen het licht, als het goed is kan je dan wel zien in hoeverre
het kleintje ontwikkeld is.

Hoe is de luchtvochtigheid in de kamer? Als het te droog is kunnen de embryo's uitdrogen en overlijden.

roshquas

ik doe handschoentjes aan en dan in t licht houden/?
wat moe
t ik dan zien?
en hoe meet ik de vochtigheid?
bedankt alvast

lovesbudgies

Dan zie je het vogeltje zitten.  ;)

De luchtvochtigheid meet je met een luchtvochtigheidsmeter oftewel een hygrometer.
Vóór het kweken behoor je die te hebben zodat je de juiste luchtvochtigheid kunt bewerkstelligen, die is namelijk
meestal te laag in huis, 55 tot 65 procent is goed tijdens het broeden.

karin v h

Waarom zet je niet tijdelijk wat bakken water in de kamer rond de kooi. Het is overal zo ontzettend droog dat ik betwijfel of de luchtvochtigheid wel goed is.
4 jaar geleden was het ook zo extreem warm toen mijn parkietjes aan het broeden waren, ik heb toen natte sponzen op het broedblok gelegd.