Kweker?

Gestart door CC, juli 02, 2010, 16:49:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CC

Hey,
Ik ben opzoek naar een goede kweker van Grasparkietjes, weten jullie er 1 in Noord-Holland? Misschien in de buurt van Amsterdam.
Heb de zoekfunctie geprobeerd, maar is nogal onoverzichtelijk.
(Misschien een tip om 'n topic aan te maken met alle goede kwekers, dat scheelt een hoop vragen naar goede kwekers.)

Alvast bedankt!

CC

#1
Hey,
Ik heb een kweker gevonden, maar als jullie dit zo zien, is dit een goede kweker?
Volgens mij wel
http://www.hobbygrasparkiet.nl/?page=0

Parkieten-Freak

De website ziet er in ieder geval zeer verzorgd uit en de parkieten ook. ;)
Ik zou daar zeker eens een kijkje gaan nemen!


CC

Citaat van: Parkieten-Freak op juli 04, 2010, 13:36:47
De website ziet er in ieder geval zeer verzorgd uit en de parkieten ook. ;)
Ik zou daar zeker eens een kijkje gaan nemen!

Dan ga ik maar eens 'n mailtje sturen :)

lovesbudgies

Ziet er super uit, goed gevonden hoor! ;D

Let altijd op ziekteverschijnselen bij de parkieten en of ze zich vrolijk en gelukkig gedragen, vorm je eigen mening
op het moment dat je er ook echt bent, maar wat ik vanaf de foto's kan beoordelen is dit een goede kweekster.

Edit// zoals ik al vermoedde, is dit Josephine van het Grasparkiet Online forum, hier kun je haar kweek volgen en
meer van haar berichten: http://grasparkiet-online.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=4694 (je moet je inloggen om
de foto's te zien)

CC

#5
Oke, ik heb twee grasparkietjes gereserveerd :D

Dat wordt dus veel moeite doen met tam maken :P

Bas

wat ik van josephine weet is dat ze de jongen regelmatig in de handen neemt, dus tam maken gaat al een stuk makkelijker

Mattanja

Weet iemand ook nog een goede kweker in Zuid-Holland? In de buurt van Naaldwijk? Evt in Delft (Den Haag mag evt ook, maar liever Naaldwijk!) :D

lovesbudgies

Ja hoor. Ik zal je even per pb antwoorden.

Gerja

Ik wil in september een grasparkiet kopen wie weet een goede kweker in Overijssel. Zelf woon ik in Rijssen.

Gerja

Ik heb een kweker gevonden bij ons in Rijssen.
Lijkt dit wat?

http://dieren.marktplaats.nl/vogels-parkieten-en-papegaaien/368389365-jonge-grasparkieten.html

Voor de zekerheid kan ik altijd eerst even kijken daar.

hillie

Zo op eerste gezicht ziet het er goed verzorgt er uit.
Maar je kan natuurlijk eerst gaan kijken wat je zelf ook al aangaf.
En dan pas beslissen of je een grasparkietje daar koopt.

lovesbudgies

Ik ken een hele goede hobbykweekster vlak over de grens bij Enschede, is dat te ver weg?

Gerja

Enschede is ongeveer een half uurtje rijden bij mij vandaan.
Dus dat valt nog wel mee. Met 3 kwartier / 1 uurtje rijden kunnen wij in Duitsland zijn.
Je mag de gegevens wel geven kan ik altijd kijken.


Gerja

Bedankt. Ik heb de website door gekeken en gelezen. Ze worden daar ook geringd. Ik zal het mijn ouders laten zien en kijken wat hun zeggen. Kunnen grasparkieten wel 3 kwartier in de auto zitten? Je krijgt ze daar mee in een doosje.

vera1982

ik heb met mijn eerste grasparkiet 1 uur in de auto gezeten. ik had een eigen reisbox meegenomen(zo een die je op parkietenfreak tegen komt van de studente die de parkiet mee neemt in de trein). houtsnippers onderin en een stukje trosgierst, onderweg de box goed vasthouden. bij mij ging het goed, het parkietje ging zelf zitten poetsen en trosgierst zitten eten, leek zich erg op de gemak te voelen tot dat ze eruit moest. toen was het even stressen voor haar gezien ik haar uit de bak pakte om in de kooi te zetten.

lovesbudgies

Het antwoord is inderdaad ja, grasparkieten kunnen een uur of langer in de auto zitten. Maar niet in een doosje.
Je zult de kooi mee moeten nemen of zoals Vera, een transportbox voor knaagdieren.

Gerja

Oke het is mij duidelijk. Lovesbudgies bedankt voor de link.