3e parkietje; wel of niet doen?

Gestart door Joyce, juli 01, 2010, 23:39:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyce

Hoi allemaal,

In een van mijn andere berichten schreef ik dat het niet goed gaat met Tarzan. Na contact gehad met twee dierenartsen (waarvan een vogelarts), heb ik besloten om Tarzan niet in te laten slapen, in de hoop dat het uiteindelijk toch nog goed komt met hem. Maar nou komt dus het nieuwe dilemma . . . . . .

Tarzan en Tijger mogen niet bij elkaar (omdat Tijger veel te druk is voor Tarzan). Daarnaast is de kooi waar beiden eerst samen in zaten te hoog voor Tarzan omdat hij nogal eens van zijn stokje kan vallen. Tarzan en Tijger zitten nu dus uit elkaar. De rust lijkt Tarzan goed te doen, maar Tijger mist het spelen met zijn vriendje, ook al staan beide kooien direct naast elkaar.

Omdat ik niet weet of Tarzan er ooit weer bovenop komt (als hij er wel boven op komt, kan het wel wat maanden gaan duren volgens de vogelarts), wil ik een derde, jonge grasparkiet erbij kopen. Uiteraard weer een mannetje (dat zijn Tijger en Tarzan ook). Wanneer het nieuwe beestje gewend is, gaat hij in de grote kooi van Tijger. Als het naderhand toch weer goed gaat met Tarzan, gaat hij ook in de grote kooi.

Hier op het forum heb ik verschillende berichten gelezen. Bij de een gaat het met drie parkietjes in een kooi goed, bij de ander niet. Ik twijfel er dus over wat verstandig is om te doen, wel of geen 3e parkiet erbij. Wat zouden jullie doen? Ik moet hier even bij vermelden dat Tarzan een heel bang en ziekelijk vogeltje is. Hij speelt niet (ook niet voordat hij een hersenbloeding kreeg). Tijger daarentegen speelt enorm veel en soms ook best druk (gooit met balletjes, etc), hij heeft echt een speelmaatje nodig.  De reden waarom ik er nu maar 1 parkietje bij wil zetten is het feit dat ik niet zeker weet of Tarzan het gaat redden. Mocht hij het niet overleven, dan heb ik weer een even aantal parkietjes. Mocht hij het wel redden (wat ik echt hoop), kan ik altijd er nog een 4e parkiet bij kopen (de kooi is in ieder geval groot genoeg).

Zo, het was een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand van jullie mij goede raad kan geven.

Groetjes, Joyce.

Mirjam

Hoi,

Ik begon met 1 parkietje en kocht al vrij snel een vriennetje erbij.
Daarna heb ik van een forumlid een parkietje overgenomen en toen had ik er dus 3. Dat ging prima hoor, geen enkel probleem. Inmiddels heb ik van LB Pip overgenomen en nu heb ik er 4...
Ik kan je alleen maar vertellen dat het waanzinnig leuk is  :-*
In mijn geval kunnen ze allemaal goed met elkaar overweg. Tuurlijk wordt er af en toe wat gemopperd en gepikt..
Alleen als ze alle vier tegelijk vliegen is het soms net alsof ik op de startbaan van Schiphol ben  ;)

Succes

Wouter

Is het dan niet beter om te wachten tot Tarzan weer fit is? Ik denk dat een nieuw parkietje alleen maar een hoop stress en opwinding geeft. Als Tijger te druk is voor Tarzan, denk ik niet dat het er beter op wordt als je er nog een parkietje bij neemt. Ik zal wachten tot Tarzan zich weer beter voelt. ;)

Joyce

Het probleem is dat niemand weet of Tarzan beter wordt of niet. Volgens de vogelarts kan herstel maanden duren mocht hij er bovenop komen. Gedurende die tijd moet hij alleen zitten. Voor Tijger is dit te lang, hij wil graag spelen, en heeft nu dus niemand om mee te spelen (aangezien ik overdag werk, vind ik dat gewoon zielig). Het 3e vogeltje zal dan ook alleen bij Tijger in de kooi komen, en dus niet bij Tarzan. Wanneer Tarzan er toch goed uit zou komen, gaat hij ook bij hen in de grote kooi.

Groetjes, Joyce.

Wouter

Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Jij kent je parkietjes het best en jij weet wat ze willen, nodig hebben en wat ze aankunnen. Als jij denkt dat het goed voor je parkietjes is om er een 3e bij te nemen, dan moet je dit vooral doen.