Parkietje hangt/buigt voorover, ziek of slaapt?

Gestart door femme25, juni 29, 2010, 19:01:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

femme25


Beste forumleden,

Ik heb sinds een week 2 lieve parkietjes, eigenlijk gaat het best goed en steeds beter wennen ze aan hun volliere en omgeving! maar nu valt me op dat het witte popje vaak voorover buigt, zeg maar naar beneden kijkt met zijn lichaam recht gebogen. Verder is ze wel actief, eet goed, zit haar vriendje hele tijd achter na. Weet iemand wat dit betekent dat ze zo met haar lichaam naa voren buigt.
Ik maak me toch wel een beetje zorgen over haar, weet iemand wat dit zou kunne zijn??
Alvast hartelijk bedankt.

groetjes linda

Moppers

Er schieten mij twee dingen te binnen: of ze is heel erg nieuwsgierig en kan alles in die houding beter bekijken, of er is iets niet helemaal in orde met haar evenwichtsorgaan. Om erachter te komen of het een van deze twee mogelijkheden is en welke dan, wat vraagjes:

Is ze op dat moment ook echt iets aan het bekijken? Of is het meer een lichaamshouding die soms standaard voor haar is, ongeacht wat ze aan het doen is? Houdt ze haar kopje ook extra naar beneden? Hoe is haar evenwicht op zo'n moment, zit ze stevig op het stokje of is ze wat wiebelig? Slaapt ze met haar kopje tussen de vleugels (in de nek)
Zou je misschien een foto van de houding kunnen maken?

Mars

Ik zou ook graag een foto willen zien. Zit ook aan een evenwichtsorgaanprobleem of nieuwsgierigheid te denken.
Bij nieuwsgierigheid, zul je je parkietje ook moeten zien draaien en turen met het koppie.

Problemen met het evenwichtsorgaan hoeven niet ernstig te zijn, maar kunnen ook als gevolg van een virus optreden en dan is het belangrijk snel antibiotica te gaan geven (op advies van een vogelarts).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

IceParkiet

Hmm, mijne doet dit ook soms. Meestal 's nachts/'s avonds. Niet altijd hoor..