Zomers weer.

Gestart door Missygirl, juni 26, 2010, 16:18:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GG

mijn parkieten schreeuwen elke ochtend om aandacht om naar buiten te kunnen, zodra ze dan naar buiten zijn vinden ze het prachtig!! Musjes zitten vaak onder de kooi wat voer mee te pikken, dan kijken ze hun ogen uit!
Als het heel warm is spuit ik ze nat met de plantenspuit en maak ik het spiegeltje nat wat op het trapje zit (hier gaan ze dan overheen rollen!)

Buiten zijn vinden ze heerlijk, maar ik merk dat ze met het warme weer van afgelopen week toch wel erg stilletjes werden buiten, heb ze daarna toch maar even binnen gezet!

IceParkiet

Mijne zit nu ook lekker, achter de plantjes zodat er geen wind komt, in de schaduw en we kunnen hem zien.
Hij geniet met volle teugen  ;D
Hij is 2 jaar en in die 2 jaar is hij NOOIT in bad geweest, hij haat het. Hij vindt het alleen leuk als het in iets is waar hij net in past, dus in een glas  :(


Af en toe laten we hem in het gras. Onderplaat er af en snel bovenkant in het gras zetten (met een plank natuurlijk). We checken ook even het gras voordat hij er in gaat. Hij springt dan altijd lekker door het gras en rolt er in enzo :p

Mars

Mogelijk is de zon ook te vel: zorg in ieder geval voor schaduw voor je parkieten, bijvoorbeeld door een doek over een deel van de kooi te leggen.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Djeng

Tegen mij vertelden ze in de dierenwinkel dat je ze gewoon een badje en schaduw moet bieden en er voor zorgen dat hij niet op de tocht staat. Bij ons in de woonkamer staat veel de deur open vanwege de warmte en er staat een ventilator, maar die is niet gericht op Mondriaan.. Kan dat wel/niet kwaad?

lovesbudgies

#24
Met een open deur en een ventilator aan creƫer je een tochtstroom, dus ja, dit kan kwaad. Maar dit staat een paar antwoorden terug ook al in dit topic... ;)

bosmuts

Hoi hoi,

Mijn vogels staan nu in de zomer op het balkon.
Uit de zon uiteraard maar wel 5 hoog, dus altijd in de wind.
Kan dit kwaad?

lovesbudgies

Ja, een parkiet die altijd in de wind zit kan ziek worden, dit kan dus kwaad.
Zet ze binnen of zorg ervoor dat de kooi uit de wind staat als dit mogelijk is.