geen fruit

Gestart door bigkizzzz, juni 22, 2010, 21:54:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caradow

Citaat van: Frouwktje op juli 06, 2010, 20:49:27
Ik hang  af en toe een snoepstengel met fruit in de kooi.


Snoepstengels zijn erg slecht, bevatten veel te veel suiker en vet. Snoepstengels mag je slechts in hele kleine mate geven.

Frouwktje

Weet het,maar hij krijgt het ook niet veel,de kruiden uit de tuin is leuker om te geven.

lovesbudgies

Het is ook totaal geen vervanging van fruit. ;)

Frouwktje

Nee ik weet het.
Hij snoepte net even mee van m'n peer,maar dit is 2 x aanraken en meer wil hij niet,ook komkommer komt hij niet aan,maar ik blijf het proberen.

tobias

die van mij lusten echt helemaal niks aan groente of fruit.
tot ik ze een stukje annanas gaf,ze waren helemaal gek.
daarna heb ik er stiekum appel of iets ander door geprakt (ze willen alleen geraspt of geprakt)
nu eten ze ook alleen appel of komkommer.
maar groente daar trappen ze niet in ,zelfs niet als ik er annanas door doe
dan gooien ze de groente er gewoon uit.

M0

sinasappel uitknijpen over een stengel trosgierst en dan halve
sinaasappel in de kooi leggen of hangen  :)

en vooral voordoen dus zelf eten (en goed laten zien en lekker overdreven
doen) en dan tussendoor aanbieden...  ;D

dat trosgierst hoef je niet zelf te eten  :-X maar die truc met gierst kan je
wel gebruiken om ze iets van fruit te laten eten en meestal vinden ze
het zo lekker dat ze vanzelf de sinasappel ontdekken en zo gaan ze ineens
als gekken eten en vliegt de stukjes sinasappel (vruchtvlees) je om de oren

Frouwktje

Tweety begint langzaam wat meer te eten net nog een stukje pruim van het pit af te knabbelen

Soekeloekie

Ik ben ook al een tijdje bezig om ons vriendje aan fruit en ander lekkers te laten wennen,
maar helaas zonder resultaat.. het enige wat hij wel doet is aan onze mond likken als wij iets
eten, dus misschien dat het lukt om hem te blijven aanbieden wat ik in mijn mond stop.
Ik heb het idee dat hij het smaakje wel lekker vindt, maar dat hij het stukje fruit zelf
een beetje eng vindt.. Hij stapt meteen achteruit als ik het hem voorhou.. Maar we houden
vol :P als hij doorkrijgt dat dat lekkere smaakje komt van dat enge dingetje in mijn hand,
moet het lukken, toch? :D

storekeeper07

Oook hier geldt dat je veel geduld moet hebben.
sommige Parkietjes lusten helemaal geen fruit of groente,ze kennen het nog niet.
Als je maar lang genoeg blijft proberen dan lukt het uit eindelijk wel.
als ik een stukje appel uit de hand geef kijken ze er niet naar om, maar als ik een stukje
in de mond doe dan willen ze het wel eruit pakken en dan eten ze het wel.
:P

lovesbudgies

Even offtopic: laat een parkiet nooit uit je mond eten!

CiteerTip:
Het is belangrijk om te weten dat vogels andere bacteriën bij zich dragen dan mensen. Sommige bacteriën die mensen bij zich dragen (zoals de E. Coli bacterie) kunnen ernstige infecties veroorzaken bij vogels. Als je besmet water drinkt (of besmet voedsel aanraakt en opeet) kan de infectie (eventueel via hand-mondcontact) overgedragen worden op vogels. Was daarom altijd goed je handen als je je gevederde vriend gaat verzorgen en laat hem of haar nooit voedsel uit je mond eten!

Dit is een stukje van de Parkieten-Freak! website uit een artikel over bacteriën.

Soekeloekie

Dankje voor het plaatsen van dit berichtje Lovesbudgies! :)

Ik ben regelmatig in discussie met de kinderen, die vinden het prachtig als
Soekie in hun mond duikt, maar ik vind het helemaal niks.. Wij eten dingen
die zo'n klein baasje helemaal niet hebben mag en ik probeerde hen al
uit te leggen dat we ook bacteriën in ons mond hebben waar hij ziek van kan worden.

Gister deed m'n dochtertje het weer en toen zat ie zowat helemaal in haar mond! ??? ???
Het is steeds weer een strijd.. Dus dit stukje ga ik vanmiddag eens even hardop voorlezen
en hopelijk begrijpen ze het dan :P Ik zie veel filmpjes op youtube e.d. van mensen die dit doen
en ik begrijp niet dat mensen er niet bij stilstaan, dat dat niet goed is.. Veel verstand heb ik
(nog) niet van parkietjes, maar dit wist ik al wel  :)

Dankje!

Frouwktje

#31
zie je maar waar dit soort sites al niet goed voor zijn,gelukkig is mijn dochter heel gauw vies van als de parkiet al naast of op haar bord wil zitten en Tweety geeft wel eens een kusje op of voor de lippen en daar zijn we al voorzichtig mee.



@ Allen: berichtjes hierna weer ontopic graag! Gr. LB

RicoBella

Ik heb ook jonge parkietjes, en groente ging er meteen wel in! Maar fruit? Ho maar! :P
Ik heb twee knijpertjes in de kooi, en ben er mee begonnen om op vaste tijdstippen daar iets in te hangen. Ze waren stapelgek op broccoli en sperziebonen en natuurlijk gekiemde zaden en vogelmuur. Later ging ik ipv groente er eens fruit in hangen. Dan gaan ze er uit nieuwsgierigheid toch wel aanzitten (omdat ze weten dat daar normaal gesproken wat lekkers in zit) en dan eten ze het al erg snel. Zo zijn die van mij nou gek op aardbei (ze eten alle zaadjes eruit!) en frambozen (lief zo'n roze snoetje :-*), druiven en pruimen. Op de 'harde' vruchten zijn ze wat minder gek, maar dat komt ook nog wel denk ik.
Het is misschien al een beetje genoemd, maar hier nogmaals het bewijs dat het wel werkt! En inderdaad, als je echt tamme vogeltjes hebt eten ze alles wat jij ook eet (of in elk geval, dat willen ze... ::)) Die van mij zijn met z'n tweeën dus die kijken het wat meer van elkaar af.

Succes ermee!! ;D