geen fruit

Gestart door bigkizzzz, juni 22, 2010, 21:54:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bigkizzzz

Hallo ik heb even en vraagje mijn vogeltje vind stukjes fruit niet interessant want kan ik doen???

snerdje

Samen fruit eten! Als hij jou ziet eten, eet hij vanzelf mee. Mijn parkiet wil het liefst alles eten wat ik eet. Maar dat kan natuurlijk niet.

Ik zou zeggen probeer het eens, het werkt echt. Hij moet van jou leren wat hij wel en niet kan eten. Jij bent zijn voorbeeld.

succes! ;D

groetjes marijke!


bigkizzzz

Marijke

Bedankt voor de tip ga het zeker proberen.Koko is alleen niet zo'n heel erg nieuwsgierig vogeltje.
Mag ik vragen wat igor (was het toch) het lekkerste vind?

Groetjes leonie

lovesbudgies

En daarnaast, blijven aanbieden!

Over het algemeen zijn witlof, andijvie en appels het meest geliefd bij grasjes.
Probeer ook eens kattengras, golliwoog en vogelmuur. Ik ken geen enkele parkiet die geen golliwoog of vogelmuur lust!
Je kunt ook een bioboxje kopen, deze zijn van Vitakraft en gewoon bij de dierenwinkel te koop, er groeien grassen, klaver en tuinkers uit
en de meeste parkieten vinden dat ook erg interessant.

snerdje

Hoi leonie,

appels vindt Igor erg lekker inderdaad. Is het al gelukt?

groetjes marijke

bigkizzzz

Nee het is nog niet gelukt vrijdag heb ik weer boodschappen gehaald zou eens paprika of witlof halen.

lovesbudgies

Ik denk dat je met bladgroenten het meeste geluk zal hebben, andijvie of spinazie...

Smikkelparkiet

Bij mij gaat een lekker stuk appel er anders ook wel in hoor! En wortel ook!

Frouwktje

Hier lukt het ook niet met fruit.Vogelmuur gaat er goed in en van't weekend likte het ook met peterselie.
Kleine blaadjes groen dus,maar grotere stukjes komt ze niet aan.


lovesbudgies

Komt vanzelf, heb geduld. Vogelmuur en peterselie is al super! (kattengras, bioboxje en golliwoog gaan er dan ook vast wel in)

carla-dobbe

#10
gek misschien, maar zien eten doet vaak eten, als je een "vertrouwde" band hebt met je parkietje, heb je grote kans dat als die jou van de sla ziet eten, hij/zij denkt: wat jij durft, durf ik ook!! (sorry, had het berichtje van Snerdje over het hoofd gezien, maar komt dus op het zelfde neer ;))
Of bied het eerst heel klein aan, zodat ze eerst kunnen proeven wat het is en als het lekker is en er van gegeten wordt, dan kun je het steeds een stukje groter aanbieden. (zeg nou zelf, is toch ook best eng als er ineens een groot vreemd iets in je kooi ligt)
Sommige kleuren staan ze ook niet altijd aan, mijne houd niet van tomaat, aardbei, dat is rood van kleur, hij houd ook niet van rood gekleurd (groot) speelgoed

Frouwktje

Maar ik weet niet waar ik dat golliwoog vandaan kan halen.

Ingrid

Citaat van: Frouwktje op juni 28, 2010, 22:34:17
Maar ik weet niet waar ik dat golliwoog vandaan kan halen.

Ik weet niet waar je woont, maar hier zijn een paar officiƫle verkooppunten te vinden: http://www.muchaterra.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=69&Itemid=113

Verder kun je eens kijken bij een tuincentrum als Tuinland of Intratuin.

Frouwktje

Wij wonen in Hoogezand dus ik hoop dat het hier in omstreken ook te koop is.

Bas

groenrijk heeft ze af en toe ook....

GG

Verschillende stukjes fruit proberen.. Mijn parkietjes vinden appel, sinaasappel en mandarijntjes heerlijk! Sla vinden die van mij vies, ze hebben het wel eens geproefd, maar je kon gewoon zien aan de manier waarop ze deden dat ze het niet lekker vonden...

Komkommer vinden ze ook erg lekker!

Gewoon wat dingen uitproberen, parkieten lusten namelijk netzoals mensen ook niet alles ;)

Duffy

Mijn schuchtere vogeltje at ook nooit fruit. Nu wel, haar nieuwe vriendje heeft het haar geleerd.
De vraag is natuurlijk of het dan dus slecht voor ze is om geen fruit te eten....
Ik heb ook ergens gelezen dat je zou kunnen proberen om fruit met yoghurt te mengen, of eet je vogel werkelijk alleen maar zaadjes c.q. pallets?

Frouwktje

Peterselie,selderij en vogelmuur word gelijk aan geknabbeld,maar fruit en komkommer niet,maar ik blijf het proberen hoor,Tweety vliegt af en toe lekker door de kamer en is nu ook net weer op m'n hoofd beland.

lovesbudgies

@Duffy: Het is zeker belangrijk om een parkiet die een zadenmengsel krijgt groenten en fruit te laten eten, zonder groenten
en fruit is het dieet onvolledig. Mocht iemand er echt geen fruit inkrijgen, probeer dan eens kiemvoer, dit is supergezond en
compenseert het gebrek aan fruit enigszins.

Frouwktje

Ik hang  af en toe een snoepstengel met fruit in de kooi.