man of pop???nu wel met foto(als t goed is)

Gestart door bigkizzzz, juni 22, 2010, 18:51:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bigkizzzz

Ik weet het echt niet is Koko een man of pop??
Hij/zij is hier ongeveer 8weken oud.
Inmiddels is hij/zij 5 maanden!!! ;D

[verwijderd door de beheerder]

Mirjam

Is het dan niet handiger om een recente foto van Koko te plaatsen??

Parkieten-Freak



Wouter


bigkizzzz

Ja ik had helaas geen recente foto's op mijn comp.maar we zijn bezig.dus ik zal er zo een foto op zetten.

snerdje

#5
Hoi,

is moeilijk te zien inderdaad. Maar ik denk een popje. De neusdop lijkt erg op die van Igor toen ze die leeftijd had, en de pootjes vindt ik ook erg vrouwelijk/roze ogen. Vandaar ook de naam Igor. haha! Ik dacht ook dat het een mannetje was. :P

Ik ben benieuwd wat het nou is!

groetjes marijke!

Wouter

Citaat van: snerdje op juni 22, 2010, 21:11:02
en de pootjes vindt ik ook erg vrouwelijk/roze ogen.
Vrouwelijke pootjes? Daar heb ik nooit van gehoord. Kun je dat ook uitleggen? Roze pootjes vertelt vaak meer over de leeftijd dan het geslacht. Of zit ik er nou helemaal naast?

Petr@

Dit is echt een mannetje hoor, ik zie ook geen wit rond om de neusgaatjes en als dat nu ook niet is met 5 maanden is het toch echt een mannetje.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

bigkizzzz

Oke hier 2 recente foto's van Koko!!! ;D

[verwijderd door de beheerder]

snerdje

#9
Ok, ok! mag ik ook een gokje wagen! :P

Ik vindt dat de pootjes van een man altijd iets blauwer zijn dan bij een popje. Maar blijkbaar heeft dit dus met leeftijd te maken.Dat heb ik nooit geweten.

weer wat geleerd! :)

n.a.v. de tweede foto denk ik ook dat het een mannetje is  :D

groetjes marijke!

Wouter

Nu zou ik weer eerder voor een popje gaan.  :P

snerdje


Robin en Nickey

Het blijft inderdaad spannend :)
Dacht op de aller eerste foto ook wel mannetje vergelijkend met mijn mannen (maar ja 8 weekjes is eigenlijk nog erg jong om het "goed" te kunnen zien). Daarna bij de 2 nieuwere foto's dacht ik bij de bovenste man (kijkend naar de blauwige kleur) en de onderste pop, weet dus niet welke van de 2 foto's de juiste belichting weergeeft. Ben dus ook wel benieuwd wat het nu precies is...

lovesbudgies

Ik vind de 2 laatste foto's echt te onduidelijk om er iets over te zeggen. Een foto van de neusdop komt het beste uit als je meer dan een meter
van je parkiet af gaat staan en inzoomt op de neusdop, maak de foto bij daglicht en zonder flits.

bigkizzzz

oke hier nog een paar foto's Koko houd niet zo van poseren dus t is best lastig om een goeie foto te maken.

[verwijderd door de beheerder]

Wouter



cocotje

Ik dacht al van het begin een popje , maar door de experts maakte mij dit weeral aan het twijfelen. Maar nu ben ik het toch echt bijna zeker , een popje als ik kijk naar andere foto's :)

Sanne


Robin en Nickey


Parkietentop

Ik denk inderdaad ook dat het een popje is want ik heb toevallig een parkiet die ook Koko heet
en ook een popje  ;Dwas en op die leeftijd zag de snavel er hetzelfde uit op die leeftijd het is dus een popje denk in  ;)

bigkizzzz

Bedankt allemaal!!!
Koko vind het ook vast fijn dat we haar nu haar noemen en niet een hij :D.
Dus namens mij en Koko Thanks!!!